سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۶:۵۹ قبل از ظهر به وقت تهران

بازیگران معروف ایرانی که در اذر ماه به دنیا امده اند +تصاویر

در این گزارش هنرمندان معروفی که در اذر ماه به دنیا امده اند را به شما کاربران عزیز معرفی خواهیم کرد. پس با ما باشید.

علی صادقی بازیگر طنز کشورمان در ۱۰ آذر ماه ۱۳۵۹ در تهران به دنیا امده است.

وی با حضور در سریال‌ های پرمخاطبی چون «متهم گریخت»، «خانه به دوش» و «بزنگاه»  به اوج شهرت رسید. کارگردانی هر سه اثر بر عهده رضا عطاران بود.

http://www.amazing.ir/wp-content/uploads/2015/08/ali-sadeghi-amazing-ir-8.jpg

 


امید زندگانی بازیگر سینما و تلویزیون و رادیوی کشورمان، در اذرماه سال ۱۳۴۷ چشم به جهان گشوده است. وی فرزند سیاوش زندگانی از استادان موسیقی بنام ایران و برادر امین زندگانی می‌باشد. در شانزده سالگی با آقای هادی مرزبان آشنا شد و در مسیر بازیگری قرار گرفت.

http://www.patoghfm.org/placeholder/FileAttachments/images/FAI-tKmvV7EYcuCgeJIT8oSP3AzLo81aYoml.jpg


بهاره رهنما بازیگر توانمند سینما، تلوزیون و تئاتر در روز ۱۰ آذرماه ۱۳۵۲ در شهر اراک به دنیا امده است. وی دارای مدرک کارشناسی حقوق قضایی از دانشگاه آزاد می باشد. همسر او پیمان قاسم‌خانی نویسنده سینما است. این زوج دختری به نام پریا قاسم‌خانی دارند که تجربه حضور در تئاتر «پنجره‌ها» و فیلم سینمایی بانو را دارد.

http://uc.persianv.com/up3/images/7ibrgxkhvohuxnajnvf3.jpg


لاله اسکندری یکی از بازیگران موفق سینما و تلوزیون ایران است که در ۳۰ اذرماه ۱۳۵۴ در شهر تربت حیدریه به دنیا امده است. وی دانش‌آموخته رشته طراحی گرافیک از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز است. آغاز کار وی در سینما با بازی در فیلم «متولد ماه مهر» به کارگردانی احمدرضا درویش در سال ۱۳۷۸ بود.

http://dl.photowox.com/wp-group/uploads/20151223/qwb1kztnjj68ftkkfrt0.jpg


داریوش فرهنگ درخشانی  کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و بازیگر کشورمان، در ۶ اذرماه ۱۳۲۶ در شهر ابادان به دنیا امده است. او پس از درگذشت پدرش در ۸ سالگی به‌همراه خانواده به شهر جوپار از توابع کرمان (زادگاه مادرش) مهاجرت کرد. او در سال ۱۳۵۲ در رشته کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد. او فعالیت در تئاتر را از سال ۱۳۴۵ آغاز کرد و در سال ۱۳۴۷ گروه تئاتر پیاده را بنیان گذاشت. نخستین فعالیت سینمایی او با بازی در فیلم کوتاه سلندر (واروژ کریم‌مسیحی) در سال ۱۳۵۹ بود.

http://saten.ir/wp-content/uploads/2015/10/Bazigaran-10.jpg


مهتاب نصیرپور  بازیگر سینما و تلوزیون در ۲۹ اذرماه ۱۳۴۴ در شهر تهران چشم به جهان گشود. همسرش محمد رحمانیان، نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر و تلویزیون می‌باشد. مدرک کارشناسی بازیگری و کارگردانی تئاتر را از دانشکدهٔ هنرهای زیبا در سال ۱۳۷۱ بدست آورد. از سال ۱۳۶۵ بازی در تئاتر را با نمایش «حادثه در صبح پاییزی» آغاز کرد و از سال ۱۳۷۰ بازی در سینما را با فیلم مسافران آغاز نمود.

http://cinemapress.ir/d/2014/07/27/4/116586.jpg


داریوش مهرجویی کارگردان، نویسنده و مترجم کشورمان، در روز  ۱۷ آذرماه ۱۳۱۸ در تهرانچشم به جهان گشود.  وی با ساخت فیلم گاو در سال ۱۳۴۸ نگاه‌ها را متوجه سینمای ایران کرد و به موج نوی سینمای ایران شکل داد. پس از انقلاب مدتی از ایران مهاجرت کرد اما چند سال بعد بازگشت و به فیلم‌سازی پرداخت و عضو پیوستهٔ فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران شد.

http://www.rajanews.com/sites/default/files/styles/newspage_big/public/content/images/story/95-04/22/ilna1-389779.jpg?itok=Aj7l2pUP


علی مصفا، بازیگر ،کارگردان و تهیه‌کننده کشورمان، در ۱۱ اذرماه سال ۱۳۴۵ به دنیا امده است.  وی فرزند مظاهر مصفا و امیربانو کریمی است. همچنین وی همسر لیلا حاتمی (بازیگر سینما) و برادرزاده حسینعلی خان نکیسا موسیقیدان و خواننده است. او فارغ‌التحصیل رشته عمران از دانشکدهٔ فنّی دانشگاه تهران در سال ۱۳۷۴ است. علی مصفا دو فیلم بلندش را با نام‌های سیمای زنی در دوردست و پله آخر را با حضور لیلا حاتمی کارگردانی کرد. وی در سال ۱۳۹۱ عضو هیئت داوران جشنواره اوسیان سینه فن هند بود.

http://uc.persianv.com/up3/images/uy9h3ny7skaeulnzlkl.jpg


جمشید مشایخی  یکی از ماندگارترین چهره‌های عرصه بازیگری، متولد ۶ آذر ۱۳۱۳ در تهران است و از سال ۱۳۳۶ با نمایش «وظیفه پزشک» فعالیت بازیگریش را آغاز کرد و با فیلم کوتاه «جلد مار» در سال ۴۲ مقابل دوربین رفت و دو سال بعد با فیلم «خشت و آینه» وارد سینما شد.

http://rouzegar.com/wp-content/uploads/2016/04/Jamshid-Mashayekhi-rouzegar-11.jpg


مهدی هاشمی هنرمند پیشکسوت کشورمان، که آثاری چون «سلطان و شبان»، «زرد قناری» را در کارنامه‌ی کاریش دارد، متولد ۱۶ اذرماه سال ۱۳۲۵ در شهر لنگرود است. وی در سال ۱۳۵۲ در رشته هنرهای نمایشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد. فعالیت در تئاتر به عنوان بازیگر را به همراه داریوش فرهنگ در سال ۱۳۴۸ آغاز کرد.

http://biographyha.com/wp-content/uploads/2013/06/mehdi-hashemi-biographya-com-3.jpg


سپند امیرسلیمانی بازیگر سینما و تلویزیون ایران متولد ۲۸ آذر ماه ۱۳۵۶ در تهران است. او همچنین برادر کمند امیرسلیمانی (بازیگر) و پسر سعید امیرسلیمانی (بازیگر) می باشد.

http://persianv.com/pimg/persian/blog_1/125013_3.jpg


لیلا بلوکات بازیگر سینما ، تلویزیون و تئاتر کشورمان، در روز ۴ آذرماه ۱۳۶۰ در تهران به دنیا امده است. از کارهای او می توان به نقش نفرتیتی در سریال یوسف پیامبر اشاره کرد. در مورد ازدواج و همسر ایشان باید گفت که هنوز ازدواج نکرده است.

http://saten.ir/wp-content/uploads/2014/12/447859028_n.jpg

 

 

 

 

۳.۸/۵ - (۳۷ امتیاز)

یک دیدگاه

  1. محمود عزیزی و سروش صحت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *