پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۰ بعد از ظهر به وقت تهران

بازیگران سرشناسی که به شبکه نسیم آمدند +عکس

در ماههای اخیر بسیار از بازیگران سرشناس سینما، برای اجرای برنامه به شبکه نسیم آمده اند، اما در این میان کدام یک موفق بوده اند.

هجوم بازیگران به شبکه نسیم

بازیگران سرشناسی که به شبکه نسیم آمدند

خراسان : رامبد جوان، بهنوش بختیاری، کامران تفتی، امیرحسین صدیق، سروش صحت، پژمان بازغی و مهران مدیری؛ به گزارش تبیان، این ها بازیگران شاخصی هستند که گذرشان به شبکه نسیم افتاده است و برنامه اجرا کرده اند. عملکردشان را مرور کرده ایم تا ببینیم کدام یک موفق بوده اند و کدام یک نه. مهران مدیری از این دایره بیرون مانده؛ به یک دلیل مشخص. کاری که او در «دورهمی» کرد مدل پیشرفته پلاتوهایش در جنگ ۷۷، پلاک ۱۴ و… است. حتی تجربه گفت و گو هم داشته، ولی در «دورهمی» شکل آن تغییر کرد و به اجراهای روتین نزدیک تر شد.
رامبد جوان/ خندوانه
رامبد توانست با «خنداونه» بخش عمده ای از ایده هایی که سال ها پس ذهن داشته اجرایی کند و یکی از موفق ترین برنامه های دهه اخیر تلویزیون را به نام خود بزند. جوان ذاتا آدم خونگرمی است؛ روابط عمومی بالایی دارد و آداب معاشرت را خیلی خوب رعایت می کند. هم انرژیک است و هم به موقع آرام. روش ارتباط با تماشاچی و بیننده های داخل استودیو را پیدا کرده و جمع این ویژگی ها باعث شده، اجرای او به دل بنشیند. نکته دیگر این که از توان بازیگری اش به خوبی بهره می برد و آن را در خدمت اجرا و البته آیتم های نمایشی درمی آورد.
پژمان بازغی/ کودک شو
«کودک شو» برنامه ای است که با هدف محک استعداد کودکان ساخته شد. کمی طول کشید تا پژمان بازغی را به عنوان مجری آن پذیرفتیم؛ دلیل اصلی حضور پررنگ او در فیلم و سریال هاست که برچسب بازیگر کاملا حرفه ای روی او نهاده. دلیل دیگر تسلط نداشتن او بر اجرا در روزهای ابتدایی است. بازغی به جای صحبت کردن، داد می زد و در مواجهه با مهمان ها موفق عمل نمی کرد. کمی که گذشت توانست بخش زیادی از ضعف های اجرایش را برطرف کند و بر اوضاع مسلط شود. خودش همچنان عقیده دارد مجری نیست؛ راست هم می گوید. پیشه بازغی بازیگری است و در اجرا نتوانست جا پای مجریان موفق بگذارد. وقتی می توانیم او را موفق بدانیم که اجرایش را با مجریان متوسط تلویزیون قیاس کنیم.
بهنوش بختیاری/ آبرنگ
همزمان با افتتاح رسمی شبکه نسیم، بهنوش بختیاری برنامه «آبرنگ» را اجرا کرد. او برای بیننده ها جوک می خواند، خاطره بامزه تعریف می کرد و گاهی به عنوان گزارشگر بین مردم می رفت. تلاشش اما جواب نداد و در نهایت این تجربه شکست خورد. از آن سو برخی رسانه ها به شیوه پوشش بختیاری اعتراض داشتند که خب فرامتن است و نمی توان به عنوان نقد فنی به آن استناد کرد.
امیرحسین صدیق و سروش صحت/ کتاب باز
«کتاب باز» مدل تازه برنامه سازی برای کتاب و کتاب خوانی است. این برنامه هر بار سراغ یکی از چهره های آشنا می رود و مجری از او درباره معاشرتش با کتاب می پرسد. گپ و گفت ها در فضایی آرام و صمیمی شکل می گیرد و حرف ها کارآمد است. فصل اول «کتاب باز» را امیرحسین صدیق اجرا کرد و در سری جدید، اجرا به سروش صحت رسیده. این دو از جمله بازیگران علاقه مند به کتاب هستند و این ویژگی یکی از عوامل اصلی انتخاب آن ها برای اجرای برنامه بوده است. امیرحسین صدیق و سروش صحت متوجه شده اند «کتاب باز» به چه جنسی از اجرا نیاز دارد. آن ها میزبان های خوش مشربی برای مهمان ها هستند و به درستی زمینه یک معاشرت شیرین را فراهم می کنند.
کامران تفتی/ وقتشه
شبکه نسیم «وقتشه» را به منظور ازدواج آسان جوان ها، ترویج عشق و گسترش محبت میان زوج ها وارد فاز تولید کرد. «وقتشه» را پیشتر به طور پراکنده در برنامه ها و شبکه های مختلف دیده بودیم و این بار بحث عشق و محبت یک جا جمع شده بود. سازندگان برنامه در اجرایی کردن ایده، اما موفق عمل نکردند و اتفاقی که باید، رقم نخورد. در پی آن تلاش کامران تفتی هم به بار ننشست و نتوانست به هدف برنامه کمک کند. اگر بخواهیم به طور فردی و بدون در نظر گرفتن کیفیت «وقتشه» اجرای تفتی را بررسی کنیم، او عملکرد متوسطی داشته. هرگز در قامت یک مجری ششدانگ قرار نمی گیرد اما به پشتوانه تجربه بازیگری توانست گلیم خود را از آب بیرون بکشد. تفتی ذاتا آدم خوش بیانی است و کلمات خوب در دهانش می چرخند. این ویژگی شخصی، موقع اجرا به کمکش آمد و به قول معروف در مواجهه با مهمان ها جمله کم نمی آورد. عیب دیگرش ضعف در کنترل تن صدا و لحن بیان بود که البته به مرور برطرف شد.
آیا این رویه درست است؟
نشستن بازیگران روی صندلی اجرا جذابیت های خاص خود را دارد اما نه هر بازیگری. چنان که در گزارش بالا متوجه شدید همه آن ها موفق نبوده اند. از آن سو، مخالفان می گویند این رویه باعث افت فنی کیفیت اجرا می شود و بدتر این که روند تولید مجری از بین می رود.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *