سه شنبه , ۴ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۱ بعد از ظهر به وقت تهران

بازیگران ایرانی سزاوار دریافت این میزان دستمزد هستند؟

آیا بازیگران سینمای ایران سزاوار دریافت این میزان دستمزد هستند؟!

http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1395/5/26/961766_676.jpg

شهروند نوشت: شهاب حسینی در این چند‌سال، هم فیلم‌های موفق داشته و هم فیلم‌های شکست خورده. موفق‌ترین فیلم این بازیگر که در عین دریافت دستمزدی بالا، فیلم‌های مستقل کم‌هزینه را هم از نظر دور نمی‌دارد، فروشنده با فروش بیش از ١۵‌میلیارد تومان است. فیلم شکست خورده کارنامه شهاب حسینی هم فیلم من و زیبا ساخته فریدون حسن‌پور است که تنها ٢۶٠‌میلیون تومان عایدی داشته است.

در کل درباره شهاب حسینی می‌توان گفت که همه چیز هم فروش نیست؛ با این‌که این بازیگر در این زمینه آمار بدی ندارد و حتی فیلمی چون امتحان نهایی عادل یراقی را به فروش ۵٠٠میلیونی رسانده است، اما این‌که حضور این بازیگر در فیلمی حتی معمولی آن را تبدیل به فیلمی خاص می‌کند؛ یعنی ارزش افزوده؛ و این مهمترین دلیل گفتن این نکته است که پرداخت دستمزد بالا به شهاب حسینی به معنای حیف و میل کردن پول نیست.

رضا عطاران در سال‌های اخیر در فیلم‌های خوابم می‌آد، بی‌خود و بی‌جهت، چه خوبه که برگشتی، دهلیز، آینه شمعدون، استراحت مطلق، طبقه حساس، رد کارپت، کلاشینکف، نهنگ عنبر١ و ٢، گینس، من سالوادور نیستم، دراکولا، آبنبات چوبی، هزارپا، ما شما را دوست داریم خانم یایا و مصادره بازی کرده؛ که البته این سه فیلم آخری هنوز اکران نشده‌اند.

در این بین حضور عطاران در این فیلم‌ها ۶۵‌میلیارد تومان عایدی برای تهیه‌کنندگان به ارمغان آورده؛ که به این معناست که هر فیلم با بازی رضا عطاران به‌طور متوسط حدود چهارونیم‌میلیارد تومان عایدی دارد؛ که در شرایط اقتصادی سینمای ایران رقم درخشان و حیرت‌انگیزی است

لیلا حاتمی، یکی از فرهیخته‌ترین و باکلاس‌ترین بازیگران سینمای ایران که حضورش به هر فیلمی اعتبار داده و آن فیلم را تبدیل می‌کند به اثری خاص و ویژه و این قضیه حتی در مورد فیلم‌هایی چون من و رگ خواب هم مصداق دارد که با هر متر و معیاری بالاتر از یک فیلم معمولی متوسط نبوده‌اند و نیستند.

▪️در کل می‌توان گفت لیلا حاتمی با این‌که در گیشه هم بازیگر موفقی است، اما او نیز بسان شهاب حسینی بیشتر به واسطه ارزش افزوده‌ای که برای فیلم ایجاد می‌کند، ارزش دستمزدی را که می‌گیرد، دارد و در این نکته کمترین شکی نباید داشت.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *