پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۳ قبل از ظهر به وقت تهران

بازیکن ۱۵۰ میلیونی که در استقلال یک میلیاردی شد!

بازیکن ۲۴ ساله ای که حتی سابقه یکبار حضور در تیم ملی فوتبال بزرگسالان ایران را ندارد و فصل گذشته با صبای قم قرارداد ۱۵۰ میلیون تومانی امضا کرده در این فصل با رقم نجومی حدود یک میلیارد تومان (۹۶۰ میلیون تومان) به جمع آبی پوشان تهرانی ملحق شده است.

ریخت وپاش های استقلال تهران در این فصل به وضوح مشخص بوده و به نظر می رسد دستور وزیر ورزش مبنی بر توقف انعقاد قرادادهای میلیاردی در مورد بازیکنان استقلال بی دلیل نبوده است. جایی که بازیکن ۱۵۰ میلیونی فصل قبل صبای قم در استقلال به میزان ۹۶۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشته است. طبق اخبار منتشر شده در خبرگزاری رسمی کشور استقلال در فصل جاری قراردادی میلیاردی بختیار رحمانی با آپشن های مختلف امضا کرده و قراردادی ۹۶۰ میلیونی با فرشید باقری و حدود یک میلیاردی با وریا غفوری داشته که حسابی جنجال برانگیز بوده است.

ورود مسئولان وزرات ورزش و جوانان و به ویژه وزیر ورزش به ریخت و پاش های میلیاردی در دو تیم سرخآبی پایتخت پر بی راه نبوده است. جایی که فرشید باقری بازیکنی که فصل گذشته در صبای قم تنها  با رقم ۱۵۰ میلیون تومان قرارداد خود را امضا کرده اما طبق اخبار منتشر شده با قمیتی معادل ۹۶۰ میلیون تومان به استقلال تهران آمده است. قرارداد سنگین بختیار رحمانی نیز حسابی سر و صدا کرده و مایه اعتراض و هجمه های اخیر مدیرعامل های باشگاه های لیگ برتری و به ویژه مدیرعامل پرسپولیس به وزارت ورزش و جوانان بوده است. جایی که طاهری اظهار کرده اگر قرار نیست استقلال به حد و مرز رقم قرارداد بازیکنان پایبند باشد لزومی ندارد پرسپولیس بخواهد در این رقابت از همتای تهرانی خود باز بماند.

معلوم نیست استقلالی ها با چه توجیهی حاضر شده اند که قراردادی میلیاردی با بازیکنی چون فرشید باقری امضا کنند. فرشید باقری بازیکن نه چندان نام آشنای صبای قم در فصل گذشته بوده که در فصل قبل تعدادی از بازی های تیمش را نیز به دلیل مصدومیت از دست داده بود و قرار شد با رفتن امید ابراهیمی از جمع آبی پوشان جایگیزین این بازیکن شود. اصلا مشخص نیست مسئولان باشگاه استقلال با چه استدلال و توجیهی قرار است به بازیکنی ۲۴ ساله که حتی سابقه یکبار حضور در تیم ملی بزگسالان فوتبال ایران را ندارد تا یک میلیارد تومان بپردازند.

همین مسائل باعث شده تا وزارت ورزش و جوانان نسبت به رقم قراداد بازیکنان استقلال واکنش نشان دهد و دستورالعملی را در مورد انعقاد قراداد بازیکنان سرخآبی صادر کند. اینکه ملی پوشان تا یک میلیارد تومان، بازیکنان در جه یک تا ۷۰۰ میلیون تومان و بازیکنان درجه دو بیشتر از ۴۰۰ میلیون تومان دریافتی نداشته باشند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *