پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۲ بعد از ظهر به وقت تهران

بازگشت مجریان ممنوع‌ التصویر به تلویزیون

معاون سیما گفت: در تلاش هستیم تا مشکلات ورود و حضور برخی از مجریان ممنوع التصویر به تلویزیون را حل کنیم.

علی اصغر پورمحمدی معاون سیمای رسانه ملی، رحمان سیفی‌آزاد رئیس مرکز امور نمایشی سیما و غلامرضا الماسی مدیر گروه شبکه سه سیما از پشت صحنه سریال «پریا» به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده بازدید کردند.

در این بازدید سکانس هایی از سریال «پریا» پخش شد و پورمحمدی بیان کرد که ممکن است این سریال یکی از گزینه های پخش در ماه مبارک رمضان باشد. وی همچنین حسین سهیلی‌زاده و سیروس مقدم را پرکارترین و تندکارترین کارگردانان رسانه ملی عنوان کرد.

علی اصغر پورمحمدی معاون سیما در جمع خبرنگاران درباره بازگشت مجریان ممنوع‌الکار تلویزیون گفت: در تلاش هستیم که آزاده نامداری و سایر مجریانی که در تلویزیون مشکلاتی داشتند و این مشکلات  ناشی از مسائل خارج از تلویزیون بوده است، به تلویزیون باز گردند. با همه این افراد در حال گفتگو و مذاکره هستیم و تلاش می کنیم مشکلات ورودشان حل و فصل شود و نامداری هم از جمله افرادی است که تلاش می کنیم تا بازگردد.

وی با بیان اینکه مجریان یکی از سرمایه‌های تلویزیون هستند، افزود: در تلاش هستیم مجریانی که پیش از این برای اجرا مشکل داشتند، به سیما باز گردند؛ چراکه باید سرمایه های خود را حفظ کنیم.

پورمحمدی درباره وجود اختلاف با سرافراز، توضیح داد: ما هیچ اختلافی با هم نداریم. من و محمد سرافراز رئیس سازمان صدا و سیما از قبل از سال ۷۰ با یکدیگر دوست هستیم. او رئیس من است و من معاون او هستم و هر کسی در هر سیستمی کار می کند جزوی از آن سیستم است و باید با آن نظام، هماهنگ باشد. اگر هم دیدگاه مخالفی با سیستم وجود داشته باشد باید در روش و کار هماهنگ شود و در نهایت اجزای یک سیستم باید با کل آن هماهنگ باشد.

معاون سیما درخصوص سریال ها و برنامه های ماه مبارک رمضان اعلام کرد: ما در ماه مبارک رمضان دو سریال داریم برای شبکه های یک و دو که هنوز نام آنها مشخص نیست. این دو سریال از میان سریال‌های موجود انتخاب می شود.

وی اضافه کرد: برای شبکه سه سیما برنامه «ماه عسل» پخش می شود که آن هم ممکن است به دلیل پخش مسابقات فوتبال و والیبال یک یا ۲ روز روی آنتن نرود.

پورمحمدی درباره پخش سریال «پادری» که پیش از این قرار بود در ایام نوروز پخش شود، گفت: هرگاه سریال «پادری» آماده شود، به پخش می رسد و ممکن است بعد از ماه مبارک رمضان پخش شود. همچنین سریال «علی البدل» امکان دارد به پخش در ماه رمضان نرسد.

وی در پاسخ به یکی از خبرنگاران درباره نقدپذیری رسانه ملی و اختلاف با رسانه ها عنوان کرد: ما با هیچ رسانه ای اختلاف نداریم و با همه رسانه ها دوست هستیم. من معتقد هستم نقد موجب پیشرفت انسان ها و سازمان صدا و سیما می شود و البته اگر دلسوزانه باشد. نقد با تخریب متفاوت است و اشکالی که اکنون وجود دارد این است که ما نقادی را بلد نیستیم و همچنین آستانه تحمل ما در نقدپذیری پایین است.

معاون سیما در پاسخ به خبرنگار دیگری درباره کپی‌برداری برنامه های صدا و سیما توضیح داد: برنامه هایی مثل «خندوانه» و «دورهمی» در دنیا زیاد است. ما پیش از پخش و تولید برنامه «دورهمی» چند نمونه خارجی آن را دیده بودیم و قرار بود این برنامه، بومی و ایرانی شود و همین کار هم انجام شد. البته برنامه «دورهمی» اشکالاتی دارد که در حال رفع شدن است و امیدواریم بهتر شود.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *