پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۴ قبل از ظهر به وقت تهران

بازسازى بانک هاى آسیب دیده در حوادث اخیر چقدر هزینه دارد؟

آمار غیررسمی متعددی درباره میزان بانک‌های آسیب‌دیده منتشر شده که از ۷۰۰ بانک تا بیش از یک هزار بانک را در برمی‌گیرد.

پیش‌نویس خودکار

میزان آسیب وارده به بانک‌ها در جریان اغتشاشات اخیر متفاوت است؛ در برخی از بانک‌ها فقط شیشه‌ها شکسته شده و به تابلوی آنها خسارت وارد شده است که کمترین میزان خسارت به شمار می‌رود.

اما در برخی دیگر از بانک‌ها، تجهیزات داخلی، کامپیوترها و مبلمان داخلی مانند صندلی و باجه‌ها و فضای داخلی آسیب ‌دیده است.

شماری از بانک‌ها نیز دچار آتش‌سوزی شده و علاوه بر نابودی همه اسناد و تجهیزات داخلی، به نمای بیرونی نیز آسیب جدی وارد شده و نیاز به بازسازی کامل دارند.

علاوه بر ساختمان‌ها و شعب بانکی، برخی از تجهیزات شبکه بانکی مانند دستگاه‌های خودپرداز نیز دچار خسارت شده اند، که شامل تخریب دستگاه خودپرداز و یا سرقت پول‌های نقد دستگاه‌ها نیز می‌شود.

حتی گفته می‌شود در یکی از شهرهای اقماری تهران، با جرثقیل خودپرداز نصب شده در یکی از بانک‌ها را سرقت کرده و با خود برده‌اند.

با فرض خسارت دیدن ۷۳۱ شعبه بانکی و در نظر گرفتن یک میلیارد تومان برای بازسازی هر شعبه و همچنین جبران خسارت ۲ تا سه هزار خودپرداز آسیب‌دیده در مجموع برای بازسازی همه شعب بانکی و خودپردازهای آسیب‌دیده در جریان اغتشاشات اخیر به ۸۰۰ تا یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است./ ایرنا

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *