پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۵ بعد از ظهر به وقت تهران

بازتاب های جهانی حضور احمدی نژاد در توئیتر!

بسیاری از رسانه های معتبر جهان به حضور محمود احمدی نژاد در شبکه اجتماعی توییتر واکنش نشان دادند. این اقدام دکتر بازتاب بسیار وسیعی در سطح رسانه ها داشته است!

www.dustaan.com-dustaan.com-http://jamande.persiangig.com/Raja10/Ahmadi%20Nezhad%20(5).jpg

به گزارش ایلنا، روزنامه «واشنگتن پست» تحت عنوان «احمدی نژاد, رئیس جمهور سابق ایران که توئیتر را فیلتر کرده بود به توئیتر پیوست» افتتاح حساب توئیتری رئیس جمهوری سابق ایران را انعکاس داد و افزود: وی در اولین پیامش دم از عشق و رحمت زد.

«بلومبرگ» نیز پیوستن احمدی نژاد را تلاش وی برای بازگشت به عرصه سیاست قلمداد کرد و این اقدام وی را در راستای مطرح کردن خود در فضای سیاسی دانست.

مجله «نیوزویک» با درج عنوان «احمدی نژاد که توئیتر را ممنوع کرده بود، شروع به توئیت کرد» با اشاره به ممنوعیت استفاده از توئیتر در دوران ریاست‌جمهوری وی از افتتاح حساب وی در این شبکه اجتماعی مجازی انتقاد کرد.

«گاردین» نیز با لحنی منتقدانه نوشت احمدی نژاد به رغم ممنوعیت استفاده از توئیتر در ایران به این شبکه اجتماعی پیوست. گاردین در ادامه با اشاره مکرر به ممنوعیت استفاده از توئیتر و عدم دسترسی کاربران عادی در ایران به این شبکه مجازی حضور رئیس جمهور سابق ایران در توئیتر را نقد کرد.

«سی ان ان» با درج یک گزارش نوشت احمدی نژاد زمانی که برای دور دوم به ریاست جمهوری ایران رسید، شبکه‌های اجتماعی مجازی مانند توئیتر و فیسبوک را فیلتر کرد که کاربران ایرانی همچنان برای حضور در این شبکه های اجتماعی نیاز به فیلترشکن دارند و در این شرایط خود احمدی نژاد حساب خود در توئیتر را افتتاح کرده است.

«هافینگتون پست» نیز با درج یک خبر با رویکردی انتقادی حضور احمدی نژاد در فضای توئیتر، به رغم ممنوعیت استفاده از این شبکه مجازی در ایران پس از به قدرت رسیدن مجدد وی در سال ۲۰۰۹ را منعکس کرد.

«دیلی استار» اما در میان دیگر رسانه‌ها با لحن تندتری از حضور احمدی نژاد در توئیتر انتقاد کرد و در تیتر خبر خود نوشت: «مرد متنفر از آزادی در شبکه اجتماعی». این روزنامه در متن خبر خود نیز از سیاست‌های احمدی نژاد در دوره ریاست جمهوری خود نیز به شدت انتقاد کرد و وی را یکی از اصلی ترین عاملان محدود کردن شبکه های اجتماعی مجازی در ایران لقب داد.

موتور جست‌وجوی «یاهو» نیز در صفحه اخبار خود به دور از رویکردهای انتقادی دیگر رسانه‌ها فقط به حضور احمدی نژاد در توئیتر و انتشار پیام های وی پرداخت.

«تایمز آو اسرائیل» هم با انتشار خبر افتتاح حساب توئیتری رئیس جمهور سابق ایران ضمن خبری که تیتر آن یکی از پیام های رئیس‌جمهور سابق ایران در این شبکه اجتماعی است، وی را یک بنیادگرای مخالف غرب و مستبد دانست که در فضای توئیتر اقدام به انتشار پیام هایی با محتوای صلح و عشق و مهربانی کرده است.

«ایندیپندنت» با اشاره به تمسخر و انتقادهای طنز برخی از کاربران شبکه اجتماعی توئیتر در زیر پیام‌های منتشر شده احمدی نژاد از پیوستن وی به توئیتر خبر داد. در گزارش ایندیپندنت ابتدا به استفاده قابل توجه «دونالد ترامپ» از این شبکه اجتماعی مجازی اشاره شده و در پی آن خبر حضور رئیس جمهور سابق ایران در توئیتر مطرح شده است.

علاوه بر این رسانه‌های خبری نام آشنا و بسیاری دیگر از رسانه‌های جهان با درج خبر پیوستن محمود احمدی‌نژاد به شبکه اجتماعی توئیتر تحلیل‌ها و گزارش های مختلفی در خصوص حضور این چهره سیاسی ایران در شبکه مجازی توئیتر ارائه دادند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *