سه شنبه , ۴ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۵ بعد از ظهر به وقت تهران

بازتاب رونمایی از اولین جنگنده ایرانی در رسانه‌ های اسرائیلی

رونمایی از اولین جنگنده ایرانی توسط رئیس‌جمهور بازتاب ویژه‌ای در رسانه‌های رژیم صهیونیستی داشت. به گزارش #اعتمادآنلاین، رسانه‌های پربیننده رژیم صهیونیستی با اشاره به این رویداد، آن را واکنش تهران به تحریم‌های اعمال‌شده آمریکا توصیف کردند.

https://www.fardanews.com/files/fa/news/1397/5/30/902185_227.jpg

روزنامه هاارتص با انتشار تصویری از این جنگنده، اعلام کرد جنگنده کوثر قادر به انجام عملیات تهاجمی در مسافت‌های کوتاه است. این روزنامه همچنین به بیانیه نیروی دریایی هم که در آن از نصب سامانه پدافندی روی ناو جنگی خبر داده بود اشاره کرد و مدعی شد این اقدام تهران در سایه افزایش تنش با واشنگتن در منطقه خلیج‌فارس بعد از خروج ترامپ از توافق هسته‌ای انجام می‌شود.

شبکه ۲ تلویزیون اسرائیل هم به نقل از حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران خبر داد اگر جمهوری اسلامی ایران از نظر نظامی قدرتمند نباشد کشورهای دیگر به آن ضربه وارد می‌کنند. پایگاه اطلاع‌رسانی روتر هم در خبری در این رابطه اعلام کرد ایران این جنگنده را به شکلی کاملاً خودکفا تولید کرده و در مراسم رونمایی از آن رئیس‌جمهور حسن روحانی نیز حضور داشت.

پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه ۷ تلویزیون اسرائیل هم تلاش کرد تا بر مسئله خودکفایی ایران در ساخت ۱۰۰ درصدی این جنگنده تمرکز کند.

کریکار، مجله اینترنتی عبری‌زبان هم نوشت: «همانطور که ایران اوایل هفته وعده داده بود از جنگنده جدید خود رونمایی کرد، جنگنده‌ای که هنوز مشخص نیست می‌تواند برای اسرائیل خطر آفرین باشد یا خیر؟» این پایگاه در گزارش مفصلی در این رابطه مدعی شد: «ایران پیش از این نیز چند مورد هواپیمای دیگر را هم تولید کرده بود که همگی از روی نمونه‌های قدیمی ساخت روسیه یا آمریکا کپی‌برداری شده بودند.» به نوشته کریکار ایران از هفت سال پیش که یک هواپیمای بدون سرنشین از نوع RQ-170 سرنگون شد، به پیشرفت‌های زیادی در ساخت هواپیماهای بدون سرنشین دست یافته است/ اعتمادآنلاین

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *