پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۸ بعد از ظهر به وقت تهران

بارندگی‌ ها از فردا بیشتر می‌ شود/ گرد و خاک در زابل

احد و ظیفه، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به تقویت سامانه بارشی از فردا (۱۸ اردیبهشت) از وقوع بارش در نوار غربی، نواحی مرکزی، برخی نقاط جنوب و استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی و شرقی خبر داد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها، امروز (۱۷ اردیبهشت) به‌تدریج از فعالیت سامانه بارشی فعال در کشور کاسته می‌شود و شاهد رگبار پراکنده در برخی نقاط شمال شرق، شرق و دامنه‌های البرز شرقی خواهیم بود.

از بعد از ظهر امروز (۱۷ اردیبهشت) سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود که سبب رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت با احتمال تگرگ در برخی مناطق غرب و شمال غرب می‌شود.

در روز چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت) پیش بینی می‌شود که علاوه بر نوار غربی، نواحی مرکزی، برخی نقاط جنوب و استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی و شرقی، در برخی مناطق شرق و شمال شرق شاهد بارش پراکنده و وزش باد باشیم. همچنین از اواخر امروز به سبب وزش باد شدید روی عراق، در برخی نقاط غرب و جنوب غرب پدیده باد و گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

به سبب وزش باد نسبتا شدید در شرق کشور به ویژه برای منطقه زابل، باد و گرد و خاک دور از انتظار نیست همچنین شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج پیش بینی می‌شود./ایسنا

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1396/8/27/7081758_593.jpg

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *