سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۸:۳۱ قبل از ظهر به وقت تهران

این مرد ۹ دختر و پسر خردسال را به دام شومش کشاند +عکس

مجرم به ۱۱۱۰ ضربه شلاق هم محکوم شد.

مرد شیطان صفت که  هفت دختر و دو پسرخردسال را به دام شومش کشانده بود به ۲۵ سال زندان محکوم شد. این مرد جوگندمی  پس از ربودن عروسک های شهر آن ها را آزار داده بود.
یک تراژدی دردناک
۱۷ مرداد سال ۹۳ به دنبال شکایت یک مرد جوان، یک تراژدی تلخ پیش روی ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.  وی که با پسر خردسالش به پلیس آگاهی رفته بود، گفت: دیروز جمعه بود و پسرم را به سوپر مارکت سر خیابان فرستادم تا برای ما نان بخرد. اما چند دقیقه بعد وقتی به خانه برگشت حالی آشفته داشت.پسر ۱۰ساله ام  به نام آریا  گفت یک مرد میان سال که خودش را پلیس  مخفی معرفی کرده بود او را به خرابه ای برده و آزار داده است.  با این شکایت، پلیس پیگیر ماجرا شد و آریا  به پزشکی قانونی معرفی شد اما کارشناسان در گزارشی اعلام کردند آثاری از آزار و اذیت در وی مشاهده نشده است.
ادعایی مشابه
روز دوم آذر همان سال مرد جوانی همراه دختر ۱۰ ساله اش به نام نسرین به پلیس آگاهی رفت و گفت: دخترش از سوی یک مرد موجوگندمی مورد آزار قرار گرفته است . این دختر به ماموران گفت: برای خرید  پوشک برای برادر کوچکم از خانه بیرون رفتم که یک مرد که سوار یک پراید  تیره رنگ بود راهم را بست و خودش را پلیس مبارزه با مواد مخدر معرفی کرد .او گفت دنبال چند دختر و پسر جوان می گردد که معامله مواد مخدر می کنند و از من خواست تا برای شناسایی دختر و پسرهای مواد فروش سوار ماشین  او شوم .می خواستم فرار کنم اما تهدیدم کرد اگر به حرفش گوش نکنم مرا تحویل کلانتری می دهد. او در حوالی پارک ایثار در داخل ماشین  می خواست لباس هایم را در بیاورد که مقاومت کردم، او مرا اذیت کرد ولی  نتوانست  آزارم  بدهد.
شکارهای سریالی
در حالی که  تحقیقات پلیس برای ردیابی شیطان پراید سوار آغاز شده بود، چند شکایت مشابه دیگر به پلیس رسید. پنجم فروردین سال ۹۴ دو دختر ۹ و ۱۱ساله در پارکینگ خانه شان در دام شیطانی مردی گرفتار شده بودند . پدر یکی از آن ها به پلیس گفت: دخترم به همراه دختر عمه اش برای خرید بستنی از خانه بیرون رفتند اما آن ها می گویند یک مرد که خودش را مامور پلیس مبارزه با مواد مخدر معرفی کرده بود آن ها را به دام انداخته و در پارکینگ خانه آن ها را آزار داده است .
یک سرنخ
این مرد گفت :دوربین مداربسته پارکینگ نیز فیلم سیاه را ضبط کرده است.  با ارائه این مدرک، تصویر شیطان میان سال به دست آمد .دختر ۹ ساله به ماموران گفت :مرد میان سال لباس پلیس به تن داشت. او گفت باید به سوالات او پاسخ بدهیم .می گفت باید ما را بازرسی بدنی کند تا مطمئن شود مواد مخدر همراه نداریم. او ما را داخل پارکینگ خانه مان آورد و اذیت کرد.چون پدرم شغل نظامی دارد من درجه ها را به خوبی می شناسم او درجه استوار یکم داشت . درحالی که شواهد نشان می‌داد قربانیان کوچولو احتمالا در دام سیاه یک مرد گرفتار شده‌اند پلیس به جمع آوری اطلاعات پرداخت.  عصر بیست و هفتم بهمن سال ۹۵  مشخص شد شیطان پراید سوار  بار دیگر یک دختر خردسال  را به دام  انداخته و  به بهانه بازرسی بدنی  او  را به داخل پراید سبز تیره در نزدیکی دادسرای محلاتی  کشانده و پس از نشان دادن چندین عکس او را اذیت کرده است.  پلیس به بررسی دوربین های مدار بسته این خیابان  پرداخت و سرانجام توانست پلاک ارابه شیطانی را به دست بیاورد. این سرنخ کافی بود تا تحقیقات وارد مرحله تازه‌ای شود .
بازداشت شیطان
در بررسی‌ها روشن شد این خودرو دو سال قبل قولنامه ای فروخته شده اما مالک آن اقدامی برای تعویض پلاک انجام نداده بود.  در حالی که شمار قربانی ها به هفت دختر و دو پسر بچه رسیده بود، آخرین صاحب خودروی پراید  که یک مرد ۴۹ ساله بود ردیابی و بازداشت شد و همه  قربانیان کوچولو در مواجهه حضوری، وی را شناسایی کردند اما او ادعا کرد بی گناه است .
اعتراف
وی  که دو سابقه رابطه پنهانی و توهین و تهدید در پرونده اش داشت  وقتی فیلم دوربین مداربسته پارکینگ خانه یکی از قربانیان را دید به ناچار لب به اعتراف گشود  وگفت : من فقط بچه ها  را سوار ماشین می کردم و با آن ها صحبت می‌کردم اما آن ها را آزار ندادم . وقتی پزشکی قانونی در گزارشی اعلام کرد DNAبه دست آمده از روی لباس قربانیان کوچولو با DNA  این مرد مطابقت دارد وی  به ناچار لب به اعتراف گشود  و گفت :می دانم اشتباه کرده ام  من وقتی بچه ها را می دیدم  ،
وسوسه می شدم تا آن ها را اذیت کنم. من از حدود شش سال قبل حدود ۱۳ یا  ۱۴ دختر و پسر را به دام انداختم اما گمان می‌کنم بعضی از آن ها یا حرفی به خانواده هایشان نزدند یا پدر و مادرشان از شکایت صرف نظر کردند. من شرمنده خانواده آن ها هستم.
رسیدگی فوق العاده
با اعتراف های این مرد،  پرونده به صورت خارج از نوبت برای رسیدگی به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و شیطان موجوگندمی به اتهام ۹ بار آدم‌ربایی و غصب عنوان مأمور مبارزه با مواد مخدر ،هفت  بار زنا و دوبار لواط  پای میز محاکمه ایستاد.  در آن جلسه خانواده قربانیان کوچولو برای وی اشد مجازات خواستند . وقتی متهم به دفاع پرداخت ، درباره زندگی شخصی اش گفت: سال ها قبل ازدواج کردم اما چون همسرم بچه دار نمی شد از او جدا شدم و زن دوم گرفتم .من  صاحب یک فرزند هستم اما من و همسرم رابطه خوبی با هم نداشتیم . قبلاً در یکی از سازمان های دولتی کار می‌کردم اما اخراج شدم .با ماشین در خیابان ها پرسه می زدم تا طعمه ای  تازه پیدا کنم .خودم را مامور مخفی معرفی می کردم و بعد از سوار کردن بچه ها داخل ماشین آن ها را اذیت می‌کردم اما باور کنید به آن ها تعرض نکرده بودم. در پایان جلسه، قضات وارد شور شدند و با توجه به مدارک موجود در پرونده  وی را به خاطر ۹ بار آدم ربایی به  ۲۲ سال و نیم زندان  و به خاطر غصب عنوان به سه سال زندان محکوم کردند . وی از اتهام هفت بار  زنا تبرئه و به  خاطر هر کدام   به ۱۳۰ضربه شلاق  محکوم شد.  قضات دادگاه همچنین وی را از اتهام دو بار پسر آزاری تبرئه و وی را به خاطر هر کدام به  ۱۰۰ ضربه شلاق محکوم کردند. این حکم در شعبه ۴۲ دیوان عالی کشور تحت رسیدگی قرار گرفت و تایید شد.

تحلیل کارشناس
تاثیر سبک تربیتی در هوشیاری کودکان
دکترابراهیم اندرخورا جامعه شناس وآسیب شناس اجتماعی

کودک آزاری یا تجاوز نکاتی دارد که می تواند زندگی حال و آینده کودکان را در شرایط روانی بسیار بدی قرار دهد. کودک آزاری در بیشتر موارد توسط افرادی اتفاق می افتد که به شکلی با نظام خانواده ارتباط دارند . اعضای خانواده درجه یک و دو و آشنایان خانوادگی از جمله کسانی هستند که این اتفاق ممکن است توسط آن ها شکل بگیرد اما آسیب خطرناک تر آن جاست که در کنار این تعرض آدم ربایی نیز اتفاق بیفتد یعنی فردی غریبه کودک یا نوجوان را می رباید و در عین حال تجاوز نیز اتفاق می افتد که در آن صورت آسیب چند برابر خواهد بود.
آمارها نشان می دهد بیشتر کودکانی که مورد تجاوز قرار می گیرند در خانواده هایی رشد کرده اند که به واسطه آسیب ها و چالش ها از سبک تربیتی استبدادی ، آزادگذار یا رها استفاده کردند. این مسئله بدان معناست که هر چه نظام ارتباطی و تربیتی در خانواده بیشتر مورد توجه قرار گیرد مجموعه آسیب ها از جمله این حوادث وحشتناک کمتر برای فرزندان اتفاق می افتد . رابطه صمیمانه بین والدین در محیط خانواده ای آرام و بدون تنش و اعتماد به نفس کودکان می تواند بهترین عوامل پیشگیری از شکل گیری وقوع این اتفاقات در زندگی باشد. این که چه آموزش هایی را به فرزندان انتقال دهیم مربوط به چند عامل اصلی از جمله سن کودک، سبک تربیتی ، سطح آگاهی و… می شود که در تربیت جنسی کودکان باید مورد توجه قرار گیرد به هر حال در یک نظام اخلاقی یعنی محور تربیتی نظام خانواده اخلاقیات است ،  فرزندان کمتر آسیب می بینند و دچار چالش می شوند باید پذیرفت کودک آزاری ، تجاوز و … از جمله این آسیب های جنسی و یک واقعیت انکار ناپذیر است که باید برای مقابله با آن سطح دانش و آگاهی و مهارت خانواده را بالا برد و با آموزش مهارت های لازم فرزندان را در برابر این حوادث مقاوم کرد.
نکته آخر این که مجموعه مهارت ها به خصوص مهارت های جنسی در سن مربوط به فرد باید به فرزندان انتقال داده شود.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *