پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۱ بعد از ظهر به وقت تهران

این ماه یارانه چندنفر قطع می شود؟

مجله انلاین دوستان :  در شرایطی دولت طی روزهای آینده باید به حساب سرپرستان خانوار یارانه نقدی واریز کند که نمایندگان مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۹۴ کل کشور سقف پرداخت یارانه نقدی را با ۳ هزار میلیارد تومان کاهش ۳۹ هزار میلیارد تومان تصویب کردند. بر همین اساس دولت به منظور اجرای دقیق قانون با فرض تحقق تمام منابع درآمدی قانون هدفمندی باید یارانه نقدی ۵٫۵ میلیون نفر را در ابتدای سال جاری قطع کند.

این در حالی است که بنا بر اعلام معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا پایان تیرماه سال جاری یارانه نقدی یک میلیون نفر قطع شده است و آنچنان که علی ربیعی وزیر کار گفته است تا پایان ماه جاری دو میلیون نفر ثروتمند از دریافت یارانه حذف می شوند.

در همین رابطه غلامعلی جعفرزاده عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید پیش بینی شده بود دولت در ۳ ماهه نخست سال جاری ۸۸ درصد از درآمدهای تعیین شده در قانون را به دست آورد که در این مدت تنها ۷۳ درصد منابع محقق شده است که این موضوع دولت را برای هزینه بخش های مختلف با مشکل مواجه کرده است.

وی ادامه داد: موضوع قابل توجه دیگر در عملکرد هدفمندی دولت در ۳ ماه نخست سال جاری این است که با توجه به عدم تحقق منابع درآمدی پیش بینی شده دولت در این مدت هیچ رقمی را از درآمدهای هدفمندی به سود تسهیلات مسکن حمایتی به زوج های جوان و برنامه اشتغال جوانان اختصاص نداده است.

جعفرزاده همچنین درباره حذف یارانه بگیران از لیست دریافت یارانه نقدی گفت: بر اساس گزارش های موجود ۹۳۴ هزار و ۴۵۷ نفر از جمعیت یارانه بگیران عادی در ۳ ماه نخست سال ۹۴ حذف شدند. این در حالی است که دولت طبق قانون هدفمندی یارانه هاموظف بود که از فروردین سال جاری امکان ثبت نام افرادی که موفق به دریافت یارانه نقدی نشده اند را فراهم کند که سازمان هدفمندی یارانه ها در این مدت اقدامی نکرده است.

وی همچنین درباره تعداد افراد یارانه بگیر گفت: بر اساس آمارهای موجود جمعیت یارانه بگیر در خرداد ۷۶ میلیون و ۵۷ هزار و ۴۳۰ نفر بوده است.

بررسی آمارهای موجود نشان می دهد دولت در تیرماه سال جاری به ۷۵ میلیون نفر یارانه نقدی پرداخت کرده است که بر اساس اعلام وزیر کار این تعداد در پایان مرداد به ۷۴ میلیون نفر کاهش می یابد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *