پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۹ بعد از ظهر به وقت تهران

این خودرو قادر است قدم بزند! +عکس

از زمانی که هیوندایی  تیزرهای “خودروی قدم‌زن خود” را به نمایش درآورد، بسیاری هیجان زده شدند.

اینک که به مکان نمایش این خودرو در  آمریکا نزدیک می‌شویم بر شدت این هیجان افزوده می‌شود. این وسیله ” وسیله متحرک نهایی” یا حروف اختصاری UMV شناخته شده و یک مدل مفهومی مرتفع با نام “الویت” برای کمک به  فجایع انسانی یا بلایای طبیعی در هر کجای سیاره زمین است.

ترکیب چرخ و پا در الویت هیوندایی/ این خودرو قدم می‌زند

از ویژگی‌های این خودروی ربات شکل می‌توان به چرخ‌های متصل به پاهای روباتیک اشاره کرد که به کاربر اجازه می‌دهد تا در هنگام راندن با خودرو قدم زده، از صخره بالا رود و در مواقعی بخزد. این طراحی به منظور حرکت در هرگونه زمین جغرافیایی صورت گرفته و می‌تواند در حین بروز بلایای طبیعی با سرعت زیاد به حفظ جان انسان‌های بیشتری کمک کند.

ترکیب چرخ و پا در الویت هیوندایی/ این خودرو قدم می‌زند

۷۲ ساعت اولیه بحران‌هایی مانند زلزله، آتش‌سوزی، طوفان مواقع بحرانی و سختی محسوب می‌شوند و دسترسی به آن برای تمامی تیم‌های امداد و نجات سخت و طاقت فرسا است و این دقیقا زمانی است ظهور “الویت” موثر خواهد بود. این خودرو با پاهای قابل حرکتش که از ترکیب فناوری خودرهای الکتریکی و روبات‌هایش حاصل شده قدم‌های بزرگی! برداشته و وارد نقاط صعب‌العبور می‌شود که اصولا آفرودرهای بزرگ از انجام آن عاجزند.

ترکیب چرخ و پا در الویت هیوندایی/ این خودرو قدم می‌زند

در حین یک سونامی یا زمین لرزه، این خودرو می‌تواند وسایل و تجهیزات را به گروهی از مردم برساند. الویت می‌تواند از یک دیوار ۱٫۵۲ متر بالا رفته یا قدمی به طول  ۱٫۵۲ متر بردارد./عصرایران

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *