سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۶:۳۴ قبل از ظهر به وقت تهران

این خانم کلاهبردار را شناسایی کنید! +عکس

سارقانی که به بهانه کمک به نیازمندان، طلا و جواهرات زنان سالمند را مورد سرقت قرار می دادند توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

کارآگاه رضا امیدی رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری یکی از سارقین زن سابقه دار از طایفه فیوج خبر داد که با همدستی گروه دیگری از سارقین این طایفه اقدام به سرقت طلاجات زنان پیر و سالخورده در پوشش کمک به افراد نیازمند می کرد.

سرهنگ رضا امیدی در توضیح این خبر گفت: در روز ۱۷ اردیبهشت ماه سال جاری پرونده ای از کلانتری ۱۲۸ تهران نو به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد که در آن پیرزنی به عنوان مالباخته در شکایتش عنوان کرده بود که تعداد ۱۸ حلقه دستبند طلایش به ارزش تقریبی ۴۰ میلیون تومان، توسط سرنشیان خانم یک دستگاه خودرو ۲۰۶ سفید رنگ سرقت شده است.

وی افزود: مالباخته پس از حضور در پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهارات خود به کارآگاهان اظهار داشت که در یکی از روزهای نیمه اول اردیبهشت ساعت ۱۵ به صورت پیاده در حال تردد در خیابان اول نیروی هوایی بودم که یک دستگاه خودرو پژو ۲۰۶ سفید رنگ با دو نفر سرنشین خانم به بهانه پرسیدن نشانی مسجدی مقابل من توقف کرد. سرنشینان خودرو با در آوردن مقداری پول نقد از داخل کیسه ای خودشان را افرادی خیرخواه و نیکوکار معرفی کردند و مدعی شدند که قصد کمک کردن به افراد نیازمند را دارند.

به گفته سرهنگ امیدی، این پیرزن گفته است که این دو نفر با نشان دادن یک کیسه مشکی عنوان کردند که قصد دارند تا مقداری لباس را نیز به همراه پول نقد به دست افراد نیازمند برسانند و مدعی شدند که این خیرخواهی به خاطر آن است که عروسشان به تازگی مسلمان شده است. این دو خانم به این بهانه مدعی شدند که قصد دارند تا پس از رساندن کیسه حاوی پول و لباس به افراد نیازمند، برای عروسشان طلا خریداری نمایند و به همین بهانه از من تقاضا کردند تا ۱۸ حلقه النگوی خودم را برای رؤیت شماره های آن در آورده و تحویلشان دهم.

وی ادامه داد و گفت: در ادامه طلاها و وجوه نقد را داخل کیسه مشکی قرار داده و به من تحویل دادند اما پس از مراجعت به منزل، زمانی که به سراغ النگوهای طلای خود رفتم متوجه شدم که انتهای کیسه پلاستیکی سوراخ بوده و بجز مقداری روزنامه باطله و البسه ی کهنه، در داخل کیسه پلاستیکی چیز دیگری نیست.

متهم را شناسایی کنید

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه گفت: کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی با توجه به شیوه و شگرد سرقت که عمدتا از سوی سارقان طایفه فیوج مورد استفاده قرار می گیرد، با انجام چهره نگاری و بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه دار زن طایفه فیوج موفق به شناسایی یکی از متهمان سابقه دار این طایفه به نام «سولماز» متولد سال ۱۳۷۰ شدند. همچنین در بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته محل سرقت، کارآگاهان موفق به شناسایی خودرو ۲۰۶ سفید رنگ به شماره انتظامی ایران ۷۷/***ق۸۱ شدند که در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد خودرو در اختیار «سولماز» و تعداد دیگری از سارقان طایفه فیوج قرار دارد و این افراد به صورت باندی، در سطح وسیعی با انواع خودروهای پژو ۲۰۶ سفید، دنا مشکی و پراید سفید اقدام به سرقت طلا از خانم های سالمند می کنند.

وی افزود: کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی با بهره گیری از سوابق بدست آمده از متهم شناسایی شده «سولماز» موفق به شناسایی مخفیگاه متهمه در شهر ری شده و وی را دستگیری کردند.

سرهنگ امیدی گفت: متهمه در اعترافاتش صراحتا به سرقت طلاجات از زنان سالمند و سالخورده با همدستی یکدیگر از سارقان زن طایفه فیوج اعتراف کرد که دستگیری دیگر متهم پرونده در دستور کار کارآگاهان پایگاه ششم قرار گرفته است.

سرهنگ کارآگاه رضا امیدی، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام خبر انتشار بدون پوشش تصویر متهم پرونده گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب سرقت های متعدد طلاجات از زنان سالخورده، سوابق متهمه در ارتکاب جرایم مختلف، شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان و به جهت شناسایی دیگر شکات و مالباختگان پرونده، هماهنگی های لازم با بازپرس محترم شعبه دوم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران جهت انتشار بدون پوشش تصویر متهمه انجام شده است؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهمه شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان نبرد شمالی مراجعه نمایند.

 

//باشگاه خبرنگاران

امتیاز دهید!

یک دیدگاه

  1. ایا اینکار در مورد اختلاسگران چند صد میلیاردی هم انجام میشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *