جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۵ قبل از ظهر به وقت تهران

ایمنی «سمند» برابر با خودرو های ۲۰ سال پیش!

ارزیابی های مرکز تحقیقات Thatchamنشان می دهد که ایمنی صندلی ها و همچنین بدنه و ایربگ های سمند ایران مشابه خودروهای ۲۰ سال پیش است!

اسب بخار نوشت: طبق تست ها و ارزیابی های مرکز تحقیقات Thatcham که به عنوان یکی از ۷ شرکت معتبر بررسی ایمنی خودروها شناخته می شود و تست های آن مورد تایید Euro Ncap است، ایمنی صندلی ها و همچنین بدنه و ایربگ های سمند ایران خودرو مشابه به خودروهای ۲۰ سال گذشته است و بر اساس فیلم ها و تصاویر منتشر شده، با پژو ۴۰۵ و زانتیا برابری می کند.

این مرکز تحقیقات انگلیسی، چندی پیش یک دستگاه سمند صادراتی TU5 را مورد بررسی های خود قرار داد و مشخص شد که این خودرو در تست تصادف شاخ به شاخ ۴۰%، می تواند یک ستاره ایمنی را بر مبنا استانداردهای سال ۲۰۱۷ داشته باشد.

تست تصادف شاخ به شاخ ۴۰% یکی از سخت ترین آزمایش های ایمنی در دنیا به حساب می آید و تصاویر منتشر شده، می تواند شدیدترین حالت تخریب بدنه سمند را نشان دهد.

به گفته کارشناسان ایمنی Thatcham، اگر سمند در ۲۰ سال پیش به بازار عرضه می شد و به مراکز تست ایمنی اروپا می آمد، می توانست با خودروهای آن موقع رقابت کند و نتایجی مانند آن ها را ثبت کند. ولی سبک ایمنی صندلی ها و حالت قرارگیری ضربه گیرهای خودرو به شکلی است که با استانداردهای روز دنیا مطابقت ندارد.

ایمنی «سمند» برابر با «پژو ۴۰۵ و زانتیا» است

ایمنی «سمند» برابر با خودرو های ۲۰ سال پیش!

در یکی دیگر از تست های انجام شده توسط مراکز معاینه فنی انگلیس، سمند از نظر آلایندگی می تواند استانداردهای روز اروپا را با توجه به سوخت یورو۶ پاس کند و آلایندگی نا متعارفی ندارد.

در هنگام معرفی سمند، سورن، دنا و دنا پلاس اعلام شده بود که این خودروها از نظر ایمنی می توانند مانند محصولات روز بازار جهانی ظاهر شوند.

در برخی مصاحبه گفته می شد که خودرویی مثل سورن و یا دنا پلاس می توانند امتیازات بالایی را در تست های EuroNcap دریافت کنند.

حال باید منتظر بود تا ایران خودرو به صورت رسمی نسبت به تست خودسرانه مرکز Thatcham واکنش نشان دهد.

برخی شنیده ها حاکی از آن است که مرکز تحقیقات ایران خودرو، این تست را ناعادلانه و غیر منطقی می داند.

آیا امکان دارد در پی انتشار این خبر، مدارک تست ایمنی خودروهای سمند و سایر محصولات داخلی به صورت رسمی از جانب خودروسازان منتشر شود؟

 

 

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *