سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۷:۵۹ قبل از ظهر به وقت تهران

ایا ماجرای قاتل خرگوشی واقعیت دارد؟

در سال ۱۸۹۰ پلیس امریکا بسته ای حاوی حدود ۳۰ عکس دریافت کرد که فرستنده ان فردی ناشناس بود. در تمام عکس ها مردی لباس خرگوش پوشیده و چند کودک را بغل کرده بود.

 

در سال ۱۸۹۰ پلیس امریکا بسته ای حاوی حدود ۳۰ عکس دریافت کرد که فرستنده ان فردی ناشناس بود. در تمام عکس ها مردی لباس خرگوش پوشیده و چند کودک را بغل کرده بود. نکته عجیب عکس ها این بود که تمامی کودکان داخل عکس در حال گریه و تلاش برای فرار بودند! پلیس هیچگاه موفق به شناسایی کودکان داخل عکس و مرد خرگوشی نشد.اما در سال ۲۰۰۵ پلیس با کشف خانه ای متروکه و پیدا کردن تصاویری مشابه پی به نکته ای عجیب برد!

این نکته چیزی نبود جز شایعه! شایعاتی از این دست که در فضای مجازی به بالاخص در اینستاگرام و کانال های تلگرامی، برای جمع کردن فالور پخش می شود.

 

قاتل خرگوشی واقعیت ندارد

شایعه

شاید شما هم از لایه‌های پنهان و تاریک اینترنت که دارای تصاویر قتل، تجاوز و شکنجه افراد است شنیده باشید و اینکه با موتورهای جستجوی عادی نمی‌توان به این لایه‌ها دسترسی داشت. داستان‌های از این دست طرفداران زیادی در شبکه‌های اجتماعی دارد و اغلب سعی می‌کنند با مطرح کردن وقایع دهشتناک مبهم و نامشخص با اطلاعات کم مخاطب را به خود جذب کنند اما اندکی جستجو در مورد این داستان‌ها شایعه بودن آن‌ها را مشخص می‌کند.

تشخیص غیرواقعی بودن این داستان‌ها حتی از روی ادبیات آن‌ها هم ممکن است. نداشتن اطلاعات دقیق  افراد، مکان و زمان وقایع و عدم ارجاع به منابع و یا نهایتاً ارجاع‌های سرسرانه به نام یک منبع خبری از ویژگی‌های این نوع نوشته‌هاست.

داستان قاتل خرگوشی یکی از این داستان‌هاست. عکسی که برای این داستان آورده شده است داستان دیگری دارد. این تصویر یکی از عکس‌های متعددی است که پدر و مادرها با ماسک خرگوش عید پاک (Easter Bunny) با فرزندان خود گرفته‌اند. سایت‌های معتبری چون دیلی‌میل و هافینگتون پست این تصاویر را منتشر کرده‌اند که در برخی از آن‌ها کودکان خوشحال هستند و در برخی دیگر گریه می‌کنند. این تصاویر را به صورت کامل در ادامه در مراجع می‌توانید مشاهده نمایید.

خرگوش عید پاک

خرگوش عید پاک موجودی تخیلی است که بنابر داستان‌ها ، تخم مرغ عید پاک را می آورد. روز عید پاک به ویژه بچه‌ها تخم مرغ‌های رنگین را، که «خرگوش» در گوشه و کنار باغ پنهان کرده، پیدا می‌کنند و با لذت می‌خورند.

۳.۹/۵ - (۷۵ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *