پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۲ بعد از ظهر به وقت تهران

اگر شیشه هواپیما بشکند چه اتفاقی می‌افتد؟!

هیچ وقت فکر کردید اگر وقتی در هواپیما هستید شیشه هواپیما بشکند چه اتفاقی می‌افتد؟!

اگر شیشه هواپیما بشکند چه اتفاقی می‌افتد؟!

تا حالا شده پیش خودتان فکر کنید اگر شیشه هواپیما بشکند چه اتفاقی می‌افتد؟ فکر می‌کنید اتفاق خاصی نیوفتاد و یا اینکه تبدیل به یک فاجعه شود؟

– در حالت عادی فشار هوای داخل کابین تنظیم شده است، اگر شیشه هواپیمای در حال پرواز بشکند، این فشار تنظیم شده سریعاً به هم می‌خورد.

پس باید انتظار جریان شدید هوا را داشته باشید که اجسام را حتی به سمت خود می‌کشد و از شیشه شکسته شده به بیرون پرت می‌کند. ‌

– این جریان هوا، سریعاً هوای پر از اکسیژن داخل کابین را خارج می‌کند و چون در ارتفاع بالایی هم هستید، غلظت اکسیژن بسیار کم است.

پس احتمالاً از نظر اکسیژن و تنفس به مشکل برخواهید خورد. ولی نگران نباشید، ماسک‌هایی که بالای هر صندلی قرار گرفته اکسیژن کافی در اختیارتان خواهد گذاشت.

– جدا از مسئله کمبود اکسیژن، در ارتفاعات بالا هوا خیلی سرد است و خروج سریع هوا ایجاد باد شدیدی می‌کند که این باد شدید و بسیار سرد هم ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند.

– ولی نگران نباشید، چون، چنین اتفاقی خیلی بعید است رخ بدهد. ضمناً اینکه پنجره‌های هواپیماها دوجداره هستند و جداره بیرونی که بخشی از بدنه هواپیما می‌شود، خیلی محکم است.

اگر هم بنا به هر دلیلی پنجره بشکند، خدمه پرواز آمادگی کنترل چنین شرایطی را دارند.

در مورد کمبود اکسیژن هم می‌توانید از ماسک‌های اکسیژن استفاده کنید.

و اینکه خلبان ارتفاع پرواز را تا جای ممکن پایین می‌آورد تا مشکل غلظت هوا حل شود و اکسیژن کافی در هوا وجود داشته باشد./الی گشت

۴/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *