سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۱:۵۹ بعد از ظهر به وقت تهران

اپلیکیشن ردیابی پرواز هواپیما هک شد +عکس

اطلاعات ۲۳۰ هزار نفر از کاربران اپلیکیشن ردیابی هواپیماهای در حال پرواز در جهان تحت عنوان «فلایت رادار ۲۴» به سرقت رفت.

هکرنیوز گزارش داد، یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین اپلیکیشن‌های ردیابی هواپیماهای در حال پرواز در جهان که «فلایت رادار ۲۴» یا Flightradar۲۴ نام دارد، گرفتار یک رسوایی امنیتی شده و اطلاعات شخصی حدود ۲۳۰ هزار نفر از کاربرانش را در معرض خطر و دسترسی مجرمان سایبری قرار داده است.

این اپلیکیشن به کاربران اجازه می‌دهد که بر اساس شماره پرواز و نام ایرلاین، هواپیماهای درحال پرواز موردنظر خود را برروی نقشه جهان ردیابی کنند و از وضعیت و زمان تقریبی رسیدن عزیزان و اعضای خانواده خود به مقصد مدنظر آگاهی یابند.

حالا مجرمان سایبری و هکرها با استفاده از این اپلیکیشن توانسته‌اند به حساب‌های کاربری ای‌میل، گذرواژه و حساب‌های بانکی کاربران برنامه مذکور دسترسی پیدا کنند و وارد حریم شخصی آن‌ها شوند.

طبق گزارش‌های منتشره، آمار تقریبی تعداد کاربرانی که گرفتار این هک و حمله سایبری شده‌اند، ۲۳۰ هزار نفر است که می‌تواند مشکلات و چالش‌های فراوان و متعددی را برای آن‌ها بوجود بیاورد.

با اینکه مدیران و مسئولان این اپلیکیشن به صورت رسمی این حمله سایبری را تائید نکرده‌اند، اما فلایت رادار۲۴ به ارسال یک ای‌میل مبنی بر لینک احیای گذرواژه به کاربرانش اقدام کرده و از آن‌ها درخواست کرده است گذرواژه و رمز عبور خود را تغییر دهند./ایسنا

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *