شنبه , ۸ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۵ قبل از ظهر به وقت تهران

اولین فرمانده پلیس زن در جوزجان منصوب شد

نجیبه نور دلاوری چند روز قبل به عنوان فرمانده بخش پنجم فرماندهی پلیس جوزجان در شمال افغانستان منصوب شد. پدر خانم دلاوری پیش از این در صفوف طالبان مقابل نیروهای دولت افغانستان قرار داشت.

او اهل قوش‌تپه از جوزجان است؛ جایی که در کنترل طالبان است.

او می‌گوید دوست داشته کاری در دولت داشته باشد که به مردم خدمت کند و با آنان نزدیک‌تر باشد. به نظر او سربازان پلیس بیشتر با مردم در تماسند و با آنان نزدیکتر، به مشکلات مردم رسیدگی می‌کنند و به همین دلیل او در سال ۱۳۹۴ کار در پلیس را انتخاب کرد.

خانم دلاوری می‌گوید که انتخابش با مخالفت‌های زیادی همراه بود، از خانواده گرفته تا جامعه. او گفت، بعد از اینکه جذب پلیس شد، تلاش کرده که خانواده و دوستانش را متقاعد کند که کار در پلیس یک “وظیفه مقدس” است. طالبان همچنان به خانواده خانم دلاوری فشار می‌آورند تا او از صف نیروهای پلیس خارج شود.

او گفت در محلی که زندگی می‌کرد، هیچ کس حق کار با دولت را نداشت. حتی مردان حق نداشتند کارمند دولت باشند. اگر کارمند دولت یک زن بود با خطر سنگسار روبرو بود.

نجیبه دلاوری برای خارج کردن پدرش از طالبان بسیار تلاش کرده و در نهایت موفق شده است. او به پدرش گفته اگر در صف نیروهای مخالف دولت باشی مردم از تو نفرت خواهند داشت و اگر می‌خواهی با خانواده و مردم زندگی کنی از طالبان جدا شو. او می‌گوید که پدرش در نهایت پذیرفته که از طالبان جدا شود.

اولین فرمانده پلیس زن در جوزجان منصوب شد

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *