پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۴ بعد از ظهر به وقت تهران

اوباما از شنبه وارد عرصه انتخابات می‌شود

دفتر رئیس‌جمهور سابق آمریکا اعلام کرد وی از شنبه آتی با انجام سفرهای تبلیغاتی به ایالت‌های مختلف رسما وارد عرصه مبارزات انتخاباتی کنگره خواهد شد.

http://www.entekhab.ir/files/fa/news/1397/6/15/483431_675.jpg

به نقل از رویترز، دفتر باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، اعلام کرد وی پس از یکسال و نیم دوری از سیاست، از روز شنبه (۸ سپتامبر) در حمایت از نامزدهای دموکرات رسما وارد عرصه مبارزات انتخاباتی کنگره خواهد شد.

تحلیلگران سیاسی آمریکا رقابت انتخاباتی دشواری را در ماه نوامبر برای هر دو حزبِ دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا پیش‌بینی می‌کنند. به همین دلیل است که اوباما تصمیم گرفته پس از ماه‌ها حاشیه‌نشینی، راسا با برگزاری تورهای تبلیغاتی در سراسر آمریکا، به حمایت از نامزدهای دموکرات هر ایالت بپردازد.

طبق اعلام دفتر باراک اوباما، او روز شنبه فعالیت انتخاباتی خود را از کالیفرنیای جنوبی کلید خواهد زد. هفت دموکرات در این ایالت برای انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره نامزد هستند و اگر دموکرات‌ها می‌خواهند در این انتخابات ۲۳ کرسی موردنیاز را برای تسلط بر مجلس نمایندگان از چنگ جمهوری‌خواهان خارج کنند، پیروزی این ۷ نامزد در کالیفرنیای جنوبی اهمیت فوق‌العاده‌ای برای آنان خواهد داشت.

این ۷ دموکرات از حوزه‌هایی نامزد شده‌اند که هم‌اکنون در کنگره دارای نماینده جمهوری‌خواه هستند اما آنچه باعث امیدواری آنها شده این است که تمام این ۷ حوزه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا به هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات دونالد ترامپ، رای دادند.

استراتژیست‌های آمریکایی حتی استراتژیست‌های جمهوری‌خواه معتقدند اوباما می‌تواند با حضور و سخنرانی در ایالت‌ها و حوزه‌هایی که خودش در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ رای بالایی در آنها به دست آورد، باعث تقویت جایگاه نامزدهای دموکرات و افزایش احتمال پیروزی آنها در انتخابات نوامبر شود؛ هرچند او زمانی که رئیس‌جمهور آمریکا بود نتوانست مانع شکست انتخاباتی دموکرات‌ها شود و آنها در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ به ترتیب کنترل مجلس نمایندگان و مجلس سنا را به جمهوری‌خواهان واگذار کردند.

دفتر باراک اوباما در ادامه بیانیه خود اعلام کرده است که او پاییز امسال به ایالت‌های اوهایو، پنسیلوانیا و ایلینوی نیز برای تبلیغ نامزدهای دموکرات سفر خواهد کرد. اوباما در هر دو انتخاباتی که در آنها پیروز شد، آرای این ایالت‌ها را نیز به دست آورده بود.

اوباما از ابتدای روی کار آمدن ترامپ، طبق سنت مرسوم روسای جمهور پیشین آمریکا، خود را تا حدود زیادی از سیاست کنار کشید و تصمیم او برای انجام تورهای تبلیغاتی در ایالت‌های مختلف اولین تلاش جدی او علیه ساکن فعلی کاخ سفید به شمار می‌رود.

البته ترامپ نیز که در زمان ریاست‌جمهوری اوباما از منتقدان سرسخت سفرهای تبلیغاتی او بود، از چند ماه پیش سفرهای تبلیغاتی خود را در حمایت از نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات کنگره آغاز کرده است.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *