پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۶ بعد از ظهر به وقت تهران

انتقال “نازنین” پناهجوی ایرانی به جزیره نائورو برای شناسایی متجاوز + تصاویر

رسانه های استرالیایی گزارش داده اند که او به جزیره نائورو بازگرده شده تا چهره فرد مظنون به تجاوز را تشخیص دهد. نشریه “نیوز” استرالیا با انتشار گزارشی در این باره به جزئیات ماجرا اشاره کرده و نوشته است:”نازنین در مه سال ۲۰۱۵ میلادی در مسیر بازداشت به مرکز نگهداری از پناجویان برای دیدار با دوستانش مورد تجاوز قرار گرفته است.

خرداد : پس از این نازنین پناهجوی ۲۴ ساله ایرانی است. او در ماه مه گذشته اعلام کرد که در اردوگاه پناهجویان در “نائورو” به وی تجاوز شده است.

تجاوز نازنین دیگر غذا نخورد و دچار آسیب کلیوی شد.

 

اخبار,اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل, تجاوز به پناهجویان

به گزارش خرداد، رسانه های استرالیایی گزارش داده اند که او به جزیره نائورو بازگردانده شده تا چهره فرد مظنون به تجاوز را تشخیص دهد. نشریه “نیوز” استرالیا با انتشار گزارشی در این باره به جزئیات ماجرا اشاره کرده و نوشته است:”نازنین در مه سال ۲۰۱۵ میلادی در مسیر بازداشت به مرکز نگهداری از پناجویان برای دیدار با دوستانش مورد تجاوز قرار گرفته است.

 

پس از این تجاوز نازنین دیگر غذا نخورد و دچار آسیب کلیوی شد. او در ماه آگوست گذشته برای درمان از جزیره نائورو خارج شد. برادر کوچکتر او و مادرش نیز اکنون در نائورو به سر می برند و با دریافت امضا و ارسال نامه های متعدد از دولت استرالیا خواسته اند تا اجازه دهد که در کنار فرزندشان باشند”.

 

اخبار,اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل, تجاوز به پناهجویان

این نشریه در ادامه اشاره کرده که “مورییس بلکبرن” وکیل نازنین گفته است که وی و اعضای خانواده نازنین درصدد بوده اند تا از وزیر مهاجرت استرالیا این اجازه را دریافت کنند که او فعلا با مظنون مواجه نشود. وکیل این پناهجوی ایرانی افزوده است:”موکل من در حال حاضر نیز با اسیب های روانی زیادی به دلیل تجاوز جنسی مواجه شده است و مواجه شدن وی سبب می شود تا او با اسیب های روحی بیش تری مواج شود. او هنوز هم اضطراب و ترس دارد و نمی داند چه اتفاقی خواهد افتاد”.

اخبار,اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل, تجاوز به پناهجویان

او افزوده است:”مردم استرالیا بسیار مهربان هستند اما متاسفانه دولت هیچ همدلی ای را برای وضعیت او و یا سایر ۲۶۶ پناهجویی که موارد مشابه دارند از خود نشان نداده است. من درباره وضعیت جسمانی وامنیت این زن جوان بسیار نگران هستم. نمی دانم اگر وزارت امور مهاجران استرالیا تصمیم قطعی بگیرد تا او به نائورو بازگردانده شود چه بر سرش خواهد آمد. او هنوز هم وضعیت وخیم و دهشتناکی دارد”.

یکی از سخنگویان “پیتر داتن” وزیر امور مهاجرت نیز اظهار کرده که این پرونده ای خاص است و وزیر از این موضوع آگاه است. در این میان “سارا هانسن یانگ” سخنگوی امور مهاجرت حزب سبز استرالیا نیز از نخست وزیر آن کشور خواسته است تا نازنین به نائورو بازگردانده نشود. او در این باره گفته است:”این زن شجاع جوان تا اینجا هم سختی زیادی را متحمل شده است. هنگامی که با او ملاقات کردم اشکار بود که او رد نائورو مورد تجاوز قرار گرفته است. او نیازمند بیش ترین سطح مراقبت هاست. من مصرانه از نخست وزیر این درخواست را دارم که او به جزیره بازگردانده نشود”.

سناتور هانسن یانگ اشاره کرده که ۲۶۷ نفر از جمله ۹۰ کودک نیز در میان پناهجویان با مورد تجاوزهای مشابهی مواجه هستند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *