شنبه , ۸ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۹ قبل از ظهر به وقت تهران

انتخابات عامل اختلافات

مرتضی داستانی در سرمقاله امروز روزنامه ۱۹دی نوشت:دکتر حسن روحانی در تازه‌ترین گفتار خود با اشاره به تلاش‌های زیادی که برخی جریانهای سیاسی علیه دولت راه انداخته‌اند، گفت: تا انتخابات زمان بسیاری باقی مانده است، هیچ کس نباید تصور کند که تخریب دولت می‌تواند برای آنها چه در انتخابات سال آینده و چه در انتخابات سال ۱۴۰۰ رای بوجود بیاورد.

www.dustaan.com-انتخابات عامل اختلافات

این سخن رئیس جمهور پرده از واقعیات بسیار مهمی در کشور بر می‌دارد که منحصر به این دولت و یا جریان خاصی نیست. عدم شکل‌گیری فعالیت درست احزاب در کشور و نهادینه نشدن فرهنگ مردم سالاری از یک سو و گسترش بداخلاقی های اجتماعی از سوی دیگر باعث شده است متاسفانه در کشور، انتخابات که باید باعث رشد و تعالی کشور بشود موجب اختلافات و از بین بردن فرصت ها و سرمایه‌های اجتماعی در کشور شده است.

از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۷۲ این ضایعه تاکنون با فراز و نشیب‌هایی خسارت‌های زیادی به کشور زده است. اگر امروز در رسانه‌ها و محافل سیاسی بیش از گذشته به آن پرداخته می‌شود، بدلیل آن است که امروز مخالفین دولت که دنبال به شکست کشاندن و زمین زدن آن هستند، در مجموعه ارکان حکومت بویژه رسانه‌های عمومی نقش بیشتر و قدرتمند‌تری دارند؛ بنابراین به راحتی می‌توانند تدبیر‌ها و تلاش‌های دولت را خنثی و یا آن را مشغول حاشیه‌ سازی کرده و مردم را نسبت به دولت و جریان مقابل خود بد بین کنند.

اگر امروز وضعیت رقابت‌های سیاسی در کشور ما مرز‌های اخلاق را شکسته تا جایی که حتی منافع ملی در مواقع زیادی قربانی منافع جناحی می‌شود، بایستی برای آن تا دیر نشده فکر عاجلی کرد.

جریانی در کشور ثابت کرده است که توصیه‌های اخلاقی حتی از سوی رهبری مانع از انجام بد اخلاقی‌های آنها نمی‌شود. ممکن است برای چند روزی حجم فعالیت آنها کاهش باید ولی بلافاصله با ابعاد گسترده‌‌تری ادامه می‌یابد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *