امیر عابدزاده که برای حضور در اردوی تدارکاتی تیم ملی فوتبال در اتریش به تیم ملی دعوت شده است، درباره این حضور و تیم ملی ایران گفت: این امتیاز بزرگی است که من این‌جا هستم. یکی از آرزوهایم این بود. بنابراین احساس بسیار خوبی دارم که با تیم ملی هستم. این یکی از اهداف دیگر من است که بدان دست پیدا کردم. البته قطعا گامی دیگر برای هدف بعدی است یعنی تمرین باکیفیت و دائم تا این که روز به روز بهتر شوم. به عقیده من بیشتر از این باید کار انجام شود. بنابراین من می‌خواهم بهتر شوم. به دلیل این که هدف من بازی کردن برای تیم ملی هم است و سعی می‌کنم ۸۰ میلیون هوادار را خوشحال کنم.

او درباره عملکردش در باشگاه ماریتیموی پرتغال هم گفت: هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوم تمرکز می‌کنم که کمی بهتر باشم. اکنون باید بهترین عملکردم را از بودن در یک باشگاه و لیگ خوب از کشوری که پارسال قهرمان اروپا شده انجام دهم. لیگ پرتغال کیفیت و اعتبار خوبی دارد. روشن است که هیچ بازیکنی این ریسک را نمی‌پذیرد که بیرون از کشور برود اما من شروع به کار کردم و اکنون دارم بازی می‌کنم. من می‌دانم که مربیان من را حمایت می‌کنند و احساس بهتر شدن می‌کنم.

عابدزاده درباره بازی کردن در خارج از ایران گفت: در گذشته زمانی که به آمریکا رفتم این فرصت را یافتم تا به کوردوبا در اسپانیا هم بروم. برخی اوقات تصمیم شما مسیر کاری را تغییر می‌دهد و شما یا باید آن را بپذیرید یا منصرف شوید اما من همیشه هدف داشتم که در اروپا بازی کنم. خاطرم است وقتی که در تیم ملی جوانان بودم با علیرضا جهانبخش صحبت می‌کردم. او نیز چنین تصمیمی داشت. سپس من این فرصت را یافتم که به پرتغال بروم و اکنون بسیار از این موضوع خوشحالم. به دلیل این که به خوبی تمرین می‌کنم و تجربه کسب می‌کنم. من از این که آن‌جا هستم خوشحالم و به عقیده من وقتی خرسند باشیم، کار ما هم بسیار بهتر خواهد بود.

دروازه‌بان جوان تیم ملی درباره حضور در جمع ملی‌پوشان گفت: مطمئناً این لحظه بهتری در تاریخ تیم ملی ایران است. ایران چند سال است که بهترین تیم آسیا است و تا جایی که من خاطرم است مدت‌ها است که این اتفاق نیفتاده بود. این هم به دلیل داشتن مربی بسیار خوبی است که سال‌ها است در این‌جا کار می‌کند. در گذشته مربیان همیشه تغییر می‌کردند. کارلوس کی‌روش تجربه زیادی دارد. او در باشگاه‌هایی مانند رئال مادرید و منچستر یونایتد کار کرده است. ما هم امروز بازیکنان زیادی در اروپا داریم. همان طور که گفتم این یک امتیاز بزرگ برای من است که این‌جا هستم و به این تیم بزرگ ملحق شدم.

او درباره آموخته‌هایش از احمدرضا عابدزاده (پدرش) هم گفت: من این خاطره را از پنج سالگی دارم. زمانی که پدرم در مسابقه حذفی مقابل استرالیا بازی کرد و به جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه صعود کرد. ایران در آن بازی ۲ بر صفر عقب بود و در آستانه باخت بودیم. مادرم ما را از خانه بیرون برد تا این صحنه را نبینیم و سپس ما متوجه شدیم که ایران صعود کرده است. من یادم است که همیشه به خاطر پدرم می‌خواستم دروازه‌بان بشوم. برخی اوقات مربیان من سوال می‌کنند که چرا این کار را انجام دادم. برای مثال چرا توپ را به شکل خاص خودم گرفتم. این ویژگی را از پدرم آموختم. وقتی جوان‌تر بودم برخی اوقات در پست مهاجم بازی می‌کردم اما همیشه به فکر دروازه‌بان شدن بودم.