سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۲:۵۵ بعد از ظهر به وقت تهران

غذای جدید | طرز تهیه انواع غذای های جدید و متفاوت برای شام و ناهار

در این بخش با آموزش پخت ۱۵ غذای بسیار خوشمزه و در عین حال ساده در خدمت شما کاربران عزیز هستم، شما عزیزان می توانید با صرف کمی قت و حوصله این غذاهای خوشمزه را به دلخواه در خانه تهیه کرده و در کنار عزیزانتان میل کنید.

اموزش تهیه 15 غذای خوشمزه برای 15 روز عید!
اموزش تهیه ۱۵ غذای خوشمزه برای ۱۵ روز عید!

 

نان سیر و اسفناج

نان سیر یک پیش غذای ساده و خوشمزه است که با تهیه کردن آن در کمترین زمان می‌توانید سفره‌تان را رنگین‌تر کنید. ترکیب این نان با سبزیجاتی مثل اسفناج بسیار دلنشین است.

طرز تهیه:ابتدا اسفناج‌ها را بشویید و سپس بدون آب داخل یک قابلمه بریزید و روی حرارت بگذارید. مقدار کمی نمک و فلفل سیاه به اسفناج اضافه کنید. دقت کنید میزان نمک کمتر از میزان همیشگی برای تهیه غذا باشد. بعد از ۱۵ دقیقه حرارت را خاموش کرده و اسفناج را له کنید. نان باگت را از عرض به قطر دو سانتی‌متر برش بزنید و روی آنها را به روغن زیتون و آویشن آغشته کنید. سیر را در یک ظرف جداگانه له کنید و روی نان بمالید. اسفناج‌ها را روی نان‌ها قرار دهید و سپس روی آنها را با پنیر پیتزا بپوشانید. درنهایت با ریختن مقداری کنجد روی نان سیر و اسفناج ظاهر دلنشین‌تری به آنها ببخشید. این نان را ​ مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه یعنی تا زمان طلایی شدن ​ پنیر پیتزا داخل فر قرار دهید.

 

رولت اسفناج با لازانیا

طرز تهیه: ابتدا اسفناج را بشویید و خرد کنید. سپس بدون افزودن نمک و آب روی حرارت قرار دهید. پیاز را نگینی خرد کنید و با سیر تفت دهید. سپس اسفناج آبپز شده را به مخلوط سیر و پیاز اضافه و چند دقیقه صبر کنید تا سرخ شود. حرارت را خاموش کنید و پنیر خامه‌ای را به اسفناج بیفزایید و خوب مخلوط کنید. برگه‌های لازانیا را داخل آب جوش بیندازید و بعد از این‌که نرم شد، آنها را آبکش کنید. مقداری از مخلوط اسفناج را وسط یک برگه لازانیا قرار دهید و در صورت تمایل روی آن را کمی آویشن بپاشید. سپس لازانیا را مانند رولت بپیچید.

دقت کنید میزان مواد به حدی باشد که از کناره‌های لازانیا بیرون نزند. سپس رولت آماده شده را کف یک ظرف نسوز طوری که باز نشود، قرار دهید و به آن سس سفید بزنید. در نهایت نیز مقداری پنیر گودا روی آن بپاشید و داخل فر از قبل گرم شده قرار دهید. دقت کنید مدت زمان آماده شدن این غذا به آب شدن پنیر آن بستگی دارد. بعد از طلایی شدن روی رولت‌های اسفناجی آنها را از فرخارج کنید و با زیتون تزئین کنید.

طرز تهیه سس سفید: ابتدا کره را روی حرارت قرار دهید و آرد را به آن اضافه کنید. کمی صبر کنید تا بوی خامی آرد گرفته شود. شیر را کم کم در حین هم زدن به آرد اضافه کنید تا به خورد آن برود. میزان شیر بستگی به غلظت سس شما دارد. معمولا این سس را با غلظتی مانند ماست تهیه می‌کنند. بنابراین زمانی که به این حد رسید حرارت را خاموش کنید و نمک و فلفل و پودر سیر را به آن اضافه کنید.

 

پیتزا بادمجان

طرز تهیه : اول مایه خمیر را با آب ولرم مخلوط کنید و​ مدت پنج دقیقه آن را در جای نسبتا گرمی قرار دهید و کمی صبر کنید. آرد را الک کنید و سپس مایه خمیر را همراه نمک و روغن زیتون به آن اضافه کنید. روی خمیر را کمی چرب کرده و ​ مدت یک ساعت و نیم صبر کنید تا حجم آن دو تا سه برابر شود، سپس آن را با وردنه باز کنید.

در حین زمان استراحت خمیر بادمجان‌ها را ورقه ورقه کنید و در آب و نمک قرار دهید. سپس در مقداری روغن سرخ کنید تا طلایی ​ شود. بادمجان‌ها را روی خمیر پیتزا بچینید و سپس ذرت، قارچ، پیاز حلقه شده و زیتون را روی آن قرار دهید. در نهایت پنیر پیتزا را روی مواد بپاشید و در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید. بعد از گذشت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه که پنیر پیتزا طلایی شد غذای شما آماده است.

 

 

ته‌دیگ مرغ

طرز تهیه:ابتدا پیاز را نگینی خرد کنید و سپس گوشت سینه مرغ را که به قطعات دو سانتی‌متر در دو سانتی‌متری خرد کرده‌اید به آن اضافه کنید. سرخ کردن را تا جایی ادامه دهید که گوشت مرغ تغییر رنگ بدهد. سپس یک فنجان آب روی آن بریزید و اجازه دهید کمی بپزد. برنج را بشویید و آبکش کنید. کف قابلمه را کمی روغن بریزید و مرغ‌ها را مانند ته‌دیگ کف آن بچینید.

سپس یک لایه برنج آبکش‌شده را روی آنها بریزید و مقداری شوید ​ روی آن بپاشید. لایه بعدی برنج را هم به همین ترتیب با شوید اضافه کنید. در نهایت زعفران آب‌کرده را روی برنج بریزید و آن را دم کنید. بعد از گذشت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه قابلمه را داخل یک دیس برگردانید​.

 

 

کوکوی لوبیا سبز

طرز تهیه: لوبیا سبز را خرد کنید و با یک لیوان آب روی حرارت قرار دهید تا آبپز شود. پیاز را خرد کنید و با کمی روغن تفت دهید. گوشت چرخ کرده را ​همراه نمک و فلفل و رب انار به پیاز اضافه کرده و برای چند دقیقه سرخ کنید.

در نهایت لوبیا سبز پخته شده و گردو را ​ همراه زرشک به مواد بیفزایید​ ​و صبر کنید تا مواد کاملا سرخ شود. سپس تخم‌مرغ‌ها را داخل آن بشکنید و​ هم بزنید. داخل یک ماهیتابه کمی روغن بریزید و بعد از این‌که روغن داغ شد مواد را درون آن بریزید. بعد از این‌که یک سمت کوکو سرخ شد طرف دیگر آن را هم سرخ کنید و در نهایت با ​ خیار شور آن را تزئین کنید.

 

 

کباب پیازی

طرز تهیه: اول پیاز را رنده کنید و با گوشت چرخ کرده ورز دهید. نمک و فلفل، تخم‌مرغ و آرد سوخاری را به آن اضافه کنید و به ورز دادن ادامه دهید. داخل ماهیتابه کمی روغن بریزید و گوشت را به آرامی کف آن پهن کنید. فلفل دلمه‌ای را همراه قارچ و گوجه‌فرنگی ورقه ورقه کنید و روی گوشت بچینید.

ماهیتابه را روی حرارت کم بگذارید و در آن را ببندید. در یک ظرف جداگانه کمی روغن بریزید و رب گوجه‌فرنگی را ​ همراه زعفران در آن تفت دهید. کمی آب به آن اضافه کنید تا رقیق شود سپس آن را به گوشت اضافه کنید. بعد از گذشت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه که آب گوشت و سبزیجات تمام شد کباب تابه‌ای شما آماده است.

 

 

کلم سوخاری

طرز تهیه:ابتدا گل کلم‌ها را خرد کنید و ​ مدت پنج دقیقه داخل آب جوش و نمک قرار دهید تا کمی نرم شود.در یک ظرف جداگانه تخم‌مرغ را بشکنید و با ​ چنگال ​ هم بزنید تا مخلوط شود. سپس شیر را همراه آرد کم‌کم به آن اضافه کنید. این مخلوط را آن‌قدر​ هم بزنید تا کاملا یکدست شود. در نهایت نمک و فلفل را به آن بیفزایید. یک ماهیتابه نسبتا گود ​ انتخاب کنید و داخل آن​ روغن بریزید. صبر کنید تا روغن کاملا داغ شود و سپس کلم‌های پخته شده را به مایع تخم‌مرغ آغشته و داخل روغن سرخ کنید. بعد از خنک شدن کلم‌ها آنها را با ماست چکیده تزئین کنید.

 

املت تره‌فرنگی و بادمجان

طرز تهیه: قبل از هر کاری بادمجان‌ها را نگینی خرد کنید و به مدت یک ساعت در آب نمک قرار دهید. سپس آنها را در روغن سرخ کنید. کرفس و تره‌فرنگی را هم یک اندازه خرد کنید و بعد از سرخ شدن بادمجان‌ها به آن اضافه کنید. گوجه‌فرنگی‌ها را هم اضافه کنید و تفت دهید. در یک ظرف جداگانه تخم‌مرغ‌ها را بشکنید و نمک و فلفل و زردچوبه را به آن اضافه کنید. سپس آن را روی سبزیجات بریزید و صبر کنید تا تخم‌مرغ​ها ببندد. این املت را با زیتون و خیارشور نوش جان کنید.

 

اشکنه گوجه

طرز تهیه: ابتدا پیازها را نگینی خرد کنید و در مقداری روغن تفت دهید. بعد از این‌که پیازها سرخ شد، رب گوجه‌فرنگی را همراه زردچوبه به آن اضافه کنید. سیب‌زمینی‌ها را نگینی خرد کنید و ​ همراه گوجه‌های خرد شده به مواد بیفزایید. دو لیوان آب روی مواد اشکنه بریزید و بعد از کم کردن حرارت صبر کنید تا سیب‌زمینی‌ها بپزد. تخم‌مرغ‌ها را در یک ظرف جداگانه بشکنید و ​هم بزنید. در نهایت آنها را به اشکنه گوجه اضافه و صبر کنید تا ببندد. بعد از افزودن نمک و فلفل حرارت را خاموش کنید و اشکنه را در یک ظرف مناسب بریزید و این غذای سبک را نوش جان کنید.

 

کله‌جوش

طرز تهیه: ابتدا پیاز را خرد کنید و با سیر تفت دهید. بعد از این‌که پیاز و سیر طلایی رنگ شدند زردچوبه و نمک و فلفل را به آن اضافه کنید و در نهایت گردوهای خرد شده و نعنا را به آن بیفزایید.

دقت کنید که گردو و نعنا زود می‌سوزند، بنابراین حرارت را کم کنید و بلافاصله کشکی را که با دو لیوان آب مخلوط کرده‌اید، به آن اضافه کنید.

صبر کنید تا کشک جوش بیاید. بعد از این‌که کشک به مدت چند دقیقه جوشید آن را خاموش کنید و به همراه نان و سبزی تازه میل کنید.

 

سوپ کلم بروکلی

طرز تهیه: در یک ماهیتابه مقداری روغن بریزید و سپس سیر و پیاز خرد شده را درون آن تفت دهید. سپس سیب‌زمینی، کلم بروکلی و کرفس خرد شده را به آن اضافه کرده و چند دقیقه صبر کنید تا سرخ شود. آب مرغ را به مواد بیفزایید و تا زمان پخته شدن سبزیجات حرارت را کم کنید. سپس سوپ را داخل مخلوط کن بریزید تا یکدست شود. سپس آن را به قابلمه برگردانید و شیر را به آن اضافه کنید. در نهایت مقداری نمک و فلفل به سوپ اضافه کنید و آن را داخل یک ظرف مناسب بریزید.

 

سوفله​گل‌کلم

طرز تهیه: ابتدا گل کلم‌ها را به قطعات کوچک تقسیم کنید و آنها را در آب در حال جوشیدن بیندازید و بعد از گذشت ۵ دقیقه گل کلم‌ها را خارج کنید. سس سفید را به همان طریق تهیه رولت اسفناج با لازانیا، تهیه کنید. بعد از آماده شدن سس سفید، پنیر موتزارلا را به آن اضافه و خوب مخلوط کنید.

برای رقیق‌تر شدن سس سفید مقداری آب کلم پخته شده را به آن بیفزایید. کلم‌های پخته شده را داخل یک ظرف نسوز که کف آن را با کمی روغن چرب کرده‌اید بچینید. روی کلم‌ها را با سس سفید بپوشانید و در نهایت کمی پودر نان​​ روی آنها بپاشید. سوفله را داخل فر بگذارید و بعد از این‌که روی آن طلایی شد آن را خارج کنید و با کمی جعفری خرد شده تزئین کنید.

 

 

پنیر سوخاری

طرز تهیه: پنیر کمبر را به صورت قطعات مربع‌شکل خرد کنید. آرد سفید را در یک ظرف جداگانه بریزید و سپس پودر سیر و نمک را به آن اضافه کنید. پنیر‌ها را در این مخلوط بچرخانید و کنار بگذارید. در یک ظرف دیگر پودر نان را با شوید خشک و فلفل قرمز مخلوط کنید.
شیر و تخم‌مرغ را با ​ چنگال خوب ​ هم بزنید تا یکدست شود. پنیر‌ها را داخل مخلوط شیر و تخم‌مرغ بیندازید و سپس آن​ را در مخلوط پودر نان و شوید بپرخانید. در یک ماهیتابه کوچک و نسبتا گود روغن را داغ کنید و سپس پنیرها را دانه دانه داخل آن سرخ کنید تا کاملا طلایی و برشته شو​د. بعد از خنک شدن پنیر‌ها آنها را داخل یک ظرف مناسب بریزید و با کمی کنجد تزئین کنید.

 

ساندویچ نان تست

طرز تهیه:در یک ظرف مناسب تخم‌مرغ‌ها را بشکنید و با شیر، نمک و فلفل و جعفری و شوید مخلوط کنید. روی یک نان تست یک لایه ژامبون و یک لایه پنیر پیتزای ورقه شده قرار دهید و یک نان دیگر را روی هر لایه بگذارید. نان تست را داخل مخلوط تخم‌مرغ بچرخانید و سپس بالافاصله داخل روغن داغ سرخ کنید تا طلایی رنگ شود. روی ساندویچ نان تست را کمی آویشن بپاشید و بعد از خنک شدن با سس کچاپ تزئین کنید.

 

سالاد سیب‌زمینی با لوبیا

طرز تهیه:ابتدا سیب‌زمینی‌ها را آبپز کنید و بعد از پوست کندن آنها را به صورت مکعبی خرد کنید. اگر از کنسرو لوبیا استفاده می‌کنید، آب آن را جدا کرده و در غیر این صورت می‌توانید یک پیمانه لوبیا قرمز یا چیتی را با آب و مقداری نمک پخته و در این سالاد استفاده کنید.

در این مرحله خیارشور را همراه قارچ و کلم قرمز خرد کنید و به مخلوط لوبیا و سیب‌زمینی اضافه کنید. در نهایت ذرت آبپز و شیرین را هم به مواد سالاد بیفزایید. در یک ظرف جداگانه ماست چکیده را با سس مایونز، آبلیمو و نمک و فلفل مخلوط کرده و سپس مواد سالاد اضافه کنید و خوب ​ هم بزنید. این سالاد را ​ یک ساعت در یخچال قرار دهید و سپس با تعدادی زیتون تزئین کنید.

 

منبع:سلامت نیوز

۴.۴/۵ - (۸ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *