شنبه , ۸ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۲ قبل از ظهر به وقت تهران

امتناع رهبر کاتولیک‌های جهان ازسوار شدن به خودروی ضد گلوله!

“پاپ فرانسیس”  رهبر کاتولیک‌های جهان گفته است که قصد ندارد تدابیر امنیتی را در طول مسافرت های خود افزایش دهد.

www.dustaan.com-امتناع رهبر کاتولیک‌های جهان ازسوار شدن به خودروی ضد گلوله!
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، “پاپ فرانسیس” رهبر کاتولیک های جهان در مراسم معرفی کتاب یک نویسنده ایتالیایی به نام “آندریا تورنیلی” اعلام کرد: می دانم که ممکن است هدف حملات تروریستی قرار بگیرم؛ اما از آنجایی که می خواهم به مردم نزدیک باشم قصد دارم همچنان بدون “خودروی ضد گلوله” و تشدید تدابیر امنیتی سفر کنم.
پاپ‌های قبلی همیشه برای سفرهای خود از خودروهای ضد گلوله و لیموزین استفاده می کردند؛ اما پاپ فرانسیس در سفر های بین المللی خود از خودروهای معمولی استفاده می کند.
رهبر کاتولیک های جهان در ادامه گفت: “من از خطرات این کار مطلع هستم. شاید من بی پروا باشم؛ اما باید بگویم که هرگز برای خودم از چیزی نمی ترسیدم. من همیشه نگران امنیت افرادی هستم که همراه‌ من سفر می کنند و بیشتر از همه افرادی که با آنها در کشورهای مختلف ملاقات می کنم. همیشه احتمال وقوع یک تهدید وجود دارد؛ اما خداوند همیشه حافظ ماست.”
پاپ فرانسیس در ادامه افزود: “نمی توانم ببینم برای سفرهای خود از خودروهای ضد گلوله استفاده کنم یا خودروی من شیشه های ضد گلوله داشته باشد. من واقعا متوجه هستم که تدابیر امنیتی لازم است و بسیار از نیروهای امنیتی سپاسگذار هستم؛ اما یک اسقف، یک کشیش و یک پدر هم هست و نباید میان او و مردم مانعی وجود داشته باشد. به همین دلیل، همان طور که از همان ابتدا هم گفته ام  فقط در صورتی سفر می کنم که بتوانم با مردم ارتباط داشته باشم.”
به دنبال افزایش حملات تروریستی در دو سال گذشته در اروپا، پلیس ایتالیا تدابیر امنیتی را در مناطق نزدیک واتیکان، محل اقامت پاپ فرانسیس تشدید کرده است. این درحالیست که رهبر کاتولیک های جهان همچنان از خودروی “فورد فوکوس” آبی رنگ خود برای سفرهای درون شهری استفاده می کند. پاپ فرانسیس قرار است در سال جاری میلادی دو سفر بین المللی یکی به پرتغال و دیگری به هند و بنگلادش داشته باشد.
امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *