پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۲ بعد از ظهر به وقت تهران

امام جمعه موقت تهران : دولت با مردم صادقانه سخن بگوید

ابوترابی‌ فرد، امام جمعه موقت تهران: خطاهای گذشته را بیان کنیم/ دولت با مردم صادقانه سخن بگوید.

http://cdn.pana.ir/Media/Image/1397/02/07/636604367791511104.jpg

سیدمحمدحسن ابوترابی فرد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت: می گویند اگر می خواهید با توانایی و چگونگی عمل کسانی که یک کشور را اداره می‌کنند آشنا شوید، به بودجه آن کشور نگاه کنید، امروز هم بدون تردید مشکلات ما از نحوه تعیین بودجه و بودجه‌ریزی نشات می‌گیرد.

بنده توصیه‌ام به شخص رئیس جمهور محترم آن است که بیایید در چند لایحه بودجه باقی مانده از دولت، بودجه‌ریزی بر اساس عملکرد و اهداف را پایه‌ریزی کنید که یک حرکت انقلابی خواهد بود و در آینده شما را ستایش خواهند کرد.

اگر مردم شما را صادق ببینند با شما همراهی می‌کنند، این مردم در دفاع مقدس و انقلاب خود را نشان داده‌اند پس به مردم اعتماد کنید و طوری حرکت کنید که اعتمادساز باشد.

توصیه ام به دولت و مجلس این است که حتی یک پروژه عمرانی جدید را کلید نزنید. دولت و مجلس در این زمینه همراه باشند. هزینه‌های کشور را بالا نبرید، همچنین در راه واگذار کردن پروژه های نیمه‌تمام به بخش خصوصی کوشا باشید تا نقدینگی کشور صرف پروژه های عمرانی شود.

خطاهای گذشته را بیان و راه‌های اصلاح را مشخص کنیم و با وحدت کلمه جلو برویم. به همه جناح‌های سیاسی توصیه می کنم که اگر بخواهید به دنبال مچ‌گیری باشید هیچ دولتی نمی‌تواند مسیر اصلاحی را طی کند.

چهره‌های اقتصادی جناح‌‌های سیاسی درون کشور را دعوت کنید تا در کنار شما باشند و از سازمان برنامه و بودجه بخواهید که در هنگام تدوین لایحه بودجه از همه اقتصاددان‌های مورد توجه جناح‌های سیاسی و نهادهای اقتصادی مربوطه کمک بخواهد و آن را تصویب کند و دولت نیز با کمترین تغییر آن را به مجلس اعلام نماید/ ایسنا

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *