جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۱ بعد از ظهر به وقت تهران

امار قربانیان حادثه اقلید به ۲۶ کشته و ۲۲ مصدوم‌ رسید

‌مدیر روابط عمومی اورژانس فارس گفت: براساس آخرین آمار، حادثه واژگونی اتوبوس در محور اقلید به یاسوج، ۲۶ نفر کشته و ۲۲ نفر مصدوم شده‌اند.

47020.jpg

 

‌حسن همتی در گفت و گو با ایسنا افزود: در حادثه واژگونی اتوبوس در محور اقلید به یاسوج، ۲۰ نفر از سرنشینان اتوبوس در صحنه کشته شده بودند و ۵ مصدوم در حین انتقال به بیمارستان و یک مصدوم در بیمارستان جان خود را از دست دادند.

همتی با تصریح اینکه آمار ۲۸ کشته را تایید نمی‌کند، گفت: از کل مصدومان این حادثه ۵ مصدوم به بیمارستان اقلید و ۱۷ مصدوم به بیمارستان یاسوج منتقل شده‌اند.

او ادامه داد: ۲ مصدوم از مصدومان منتقل شده به اقلید، پس از اقدامات اولیه به بیمارستان آباده و یک مصدوم هم به شیراز منتقل شده‌اند.

همتی با بیان اینکه شب گذشته عالی‌منش رئیس اورژانس فارس نیز در محل حادثه حاضر شده است، گفت: بعد از اعلام وقوع حادثه به فاصله ۴ دقیقه اولین آمبولاس در صحنه حاضر بوده و در نهایت ۱۲ آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس به همراه ۳۵ نفر از ماموران اورژانس برای امدادرسانی به مصدومان به محل اعزام شدند.

به گزارش ایسنا، شامگاه سه‌شنبه ۱۸ آبان، در حادثه‌ای دلخراش، یک دستگاه اتوبوس حامل زائران حسینی که از یزد به سمت مرزهای غربی کشور حرکت می‌کرد، در گردنه اسماعیل‌بیگ شهرستان اقلید و در مرز استان‌های فارس و کهگیلویه و بویر احمد، دچار سانحه شد.

بررسی‌های اولیه دلیل وقوع حادثه را اشکال در سیستم ترمز خودرو اعلام کرده است.

یکی از مسئولان راهداری فارس به ایسنا گفت: هم‌اینک کارشناسان سازمان راهداری کشور با حضور در محل در حال بررسی حادثه و علل موثر بر آن هستند و تا ساعتی دیگر نظرات کارشناسی اولیه را اعلام خواهند کرد.

برابر این گزارش، محور اقلید به یاسوج، به عنوان یک محور فرعی روستایی ثبت شده و تردد اتوبوس‌های مسافربری در این مسیر ممنوع بوده است.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *