پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۳ بعد از ظهر به وقت تهران

امار بازداشتی های کودتای ناموفق ترکیه به ۶۰۰۰ تن رسید

«بکر بوزداغ» وزیر دادگستری ترکیه از بازداشت ۶۰۰۰ نفر در رابطه با کودتای نافرجامی خبر داد که جمعه گذشته از سوی ارتش برای براندازی دولت «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری این کشور رخ داد.

وزارت دادگستری ترکیه با تاکید بر اینکه عملیات پاکسازی همچنان ادامه دارد از احتمال افزایش شمار بازداشت ها خبر داد.

به گزارش بی بی سی، «بکر بوزداغ» وزیر دادگستری ترکیه از بازداشت ۶۰۰۰ نفر در رابطه با کودتای نافرجامی خبر داد که جمعه گذشته از سوی ارتش برای براندازی دولت «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری این کشور رخ داد.

وی در عین حال افزود: عملیات پاکسازی همچنان ادامه دارد و شمار بازداشت ها از این نیز بیشتر خواهد شد.

این پاکسازی شامل حال درجه داران عالی رتبه و قضات ترکیه نیز می شود تا جایی که تا کنون ۵۰ درجه دار عالی رتبه در استان غربی «دنیزیل» دستگیر شده اند.

در درگیری های روز جمعه دستکم ۲۶۵ غیر نظامی جان خود را از دست دادند. در همین راستا، اردوغان امروز شنبه در مراسم تشییع پیکر تعدادی از جان باختگان شرکت کرد.

از آنجایی که حکم اعدام از قانون اساسی ترکیه حذف شده است، انتظار می رود که اردوغان برای تنبیه خاطیان کودتای اخیر خواهان تغییر قانون اساسی در جهت احیاء حکم شود.

بازداشت های گسترده در ترکیه در حالی ادامه دارد که «ژان مارک آیرو» وزیر امور خارجه فرانسه ساعاتی پیش هشدار داد که کودتای نافرجام «چک سفید امضا» به دست اردوغان نمی دهد تا با نادیده گرفتن اصول دموکراسی، خواسته های خود را به کرسی بنشاند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *