پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۱ بعد از ظهر به وقت تهران

اقدام عجیب پلیس اندونزی با دو سارق استرالیایی! + عکس

پلیس اندونزی در اقدامی عجیب با دستگیری دو دزد استرالیایی، با زدن گردن اویز ” من دزد هستم” به این دو سارق، انها را در سطح شهر دور دادند!

 دزد استرالیایی
دو گردشگر تبعه استرالیا در اندونزی به اتهام دزدی با گردن آویز ” من دزد هستم” ، توسط پلیس در خیابان های جزیره “جیلی تراوانگان ” گردانده شدند.
العالم: مجازات هر جرمی در هر کشوری متفاوت است. مثلا مجازات دزدی در برخی کشورها، جریمه است و در برخی کشورهای دیگر، زندان. اما گاهی مجازات هایی عجیبیبه چشم می خورد مثلا انجام یک کار بسیار جنجالی برای رسوا کردن دزد به عنوان مجازات عملش.
در اندونزی و به طور مشخص تر در جزایرجیلی تراوانگان، پلیس دو گردشگر استرالیایی را به اتهام دزدی، در حالی که تابلویی با نوشته “من دزدم، شما مثل من نباشید”، به گردن آنها آویزان بود دور جزیره گرداند.

اندکی بعد عکس هایی از یک مرد و زن (که هویتشان مشخص نشده بود) در کنار افسران امنیتی شهر در شبکه های اجتماعی منتشر شد. یکی از این افسران یونیفرم به تن داشت.

جرم این دو گردشگر به گفته محمد توفیق، مدیر یک هتل گردشگری، سرقت یک موتور سیکلت از این هتل بود. فیلم دوربین های مدار بسته هتل جرم آنها را ثابت کرده بود.

این مدیر هتل به خبرگزاری فرانسه گفت که قرار شد این دو گردشگر تابلوهای یادشده را به گردن انداخته و دور جزیره گردانده شوند و سپس جزیره را ترک کنند.

این اولین باری است که دو خارجی به اتهام سرقت به این شکل مجازات و رسوا می شوند.

پیش از این شهروندان اندونزی که مرتکب چنین کاری می شدند به همین شکل مجازات می شدند.

ساکنان محلی می گویند معمولا در این جزیره هر کس که به دزدی متهم شود به همین شکل خفت بار دور جزیره گردانده می شود و اگر متهم خارجی باشد، دیگر اجازه ورود به این جزیره را نخواهد داشت.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *