چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۰:۵۹ قبل از ظهر به وقت تهران

اقدام عجیب میلیاردر چینی خبرساز شد! +عکس

“جک” میلیاردر چینی و موسس و مدیرعامل”علی بابا” گفت که این سمت را ترک می کند و به شغل قبلی اش یعنی تدریس برمی گردد/ او قبلا مدرس زبان انگلیسی در چین بود.

علی بابا یک شرکت تجارت الکترونیک چینی است که فروش و خدمات پس از آن را به شکل مصرف‌کننده به مصرف‌کننده، بنگاه به مصرف‌کننده و بنگاه به بنگاه از طریق پورتال وب فراهم می‌کند.

این گروه در زمینه‌هایی چون: فروشگاه اینترنتی، یک سیستم خرده فروشی، و رایانش ابری فعالیت می‌کند. در سال ۲۰۱۲ دو پرتال علی بابا ۱٫۱ تریلیون دلار معادل ۱۷۰ میلیارد دلار فروش داشته‌است؛ که این رقم بیشتر از مجموع فروش دو رقیب خود یعنی آمازون و ای بی می‌باشد. در ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۴ علی بابا ۲۳۱ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شد.

به دنبال عدم توافق در عرضه عمومی با رگولاتوری هنگ کنگی در سپتامبر ۲۰۱۳ این هلدینگ جهت عرضه اولیه وارد ایالات متحده شد. هم‌زمان با عرضه اولیه، ارزش علی بابا به میزان ۲۱٫۸ میلیارد دلار رسید. این وب سایت اینترنتی به‌ای بی شباهت دارد و در آن میلیاردها کالا ارائه می‌شود، همچنین این وب سایت جز ۲۰ وب سایت برتر دنیا به‌شمار می‌رود.

۶۰ درصد بسته‌های تحویلی در مارس ۲۰۱۳ مربوط به کاربران چینی بوده‌است. گروه علی بابا در سال ۱۹۹۹ توسط جک ما پایه‌گذاری شده‌است. پرتال علی بابا با ایده ارتباط بین تولیدکنندگان چینی و مشتریان ورای مرزهای چین کسب و کار خود را آغاز نمود.

۸۰ درصد فروش آنلاین در کشور چین توسط گروه علی بابا انجام می‌گیرد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *