پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۳ بعد از ظهر به وقت تهران

افشای حقایقی جالب از پیونگ‌یانگ بوسیله آشپز سابق رهبر کره شمالی

مجله انلاین دوستان :    واشینگتن پست در گزارشی به نقل از سرآشپز رهبر سابق کره شمالی نوشت: اطلاعات اندک ما درباره رهبر کنونی کره شمالی از او یک کارشناس ساخته است.

پایگاه اینترنتی روزنامه واشینگتن پست در گزارشی به قلم “آنا فیفیلد” نوشت: “کنجی فوجیموتو،” سرآشپز ژاپنی، در کتابش مدعی شدمهمترین اولویت “کیم جونگ اون،” رهبر کره شمالی، بهبود شرایط اقتصادی است، از این رو، او باید درباره فناوری های کشور خود برای مشتریان احتمالی مانند ایران تبلیغ کند.
این نوع تحلیل در کتاب های فوجیموتو زیاد به چشم می خورد. او یکی از معدود اتباع غیر کره ای است که با رهبر کره شمالی دیدار کرده و یکی از اعضای گروهی منتخبی است که از زمان انتخاب کیم جونگ اون به عنوان رهبر کره شمالی چهار سال پیش، با او گفتگو کرده است.
فوجیموتو که ۶۸ سال دارد، در مصاحبه‌ای اعلام کرد: من تنها شهروند ژاپنی هستم که با او دیدار کردم. این یک موضوع مخفی بود و من در حال حاضر آن را افشا می کنم.
تلویزیون ژاپن به او هزار دلار پرداخت کرد تا فوجیموتو با حضور در مقابل دوربین های تلویزیونی درباره دیدار با رهبر کره شمالی سخن بگوید.
فوجیموتو می گوید دولت ها نیز برای درک رویکردهایش به او پول پرداخت کرده اند و او درباره جزئیات به صورت مبهم سخن گفته است. ویکیلیکس سال ۲۰۰۸ به نقل از مقامات آمریکایی فاش کرد تحلیل گران دولت ژاپن نخستین کتاب فوجیموتو را با دقت مطالعه کردند؛ اما این آشپز شایعات در باره اینکه مقامات ژاپنی دذ این سال ها پول زیادی به او پرداخت کرده اند را تکذیب کرد.
با آن که او می گوید جانش در خطر است و به هنگام خارج شدن از خانه اش جلیقه ضد گلوله بر تن می کند؛ اما او به آسانی قابل شناسایی است.
او در سال ۱۹۸۲ با مسئولان یک آگهی تماس گرفت که در پی استخدام یک سرآشپز سوشی در کره شمالی بودند. او برای “کیم جونگ ایل،” رهبر اسبق کره شمالی، آشپزی می کرد و برای کیم جونگ اون یک همبازی بود. فوجیموتو می گوید رهبر کنونی کره شمالی در سال ۱۹۸۳ به دنیا آمد.
آشپز ژاپنی برای خرید خاویار برای رهبر کره شمالی به سراسر جهان سفر می کرد.
پس از آن که او در سال ۲۰۰۱ – به بهانه خرید خارپشت دریایی از توکیو- از کره شمالی فرار کرد، کتاب خود را با نام “من آشپز کیم جونگ ایل بودم” نوشت . او سپس دو کتاب دیگر نیز نوشت و در تلویزیون نیز اغلب ظاهر می شد.
آشپز ژاپنی گفت” در سال ۲۰۱۲ از طریق مردی یک دعوت نامه برای سفر به کره شمالی دریافت کرد. یک ماه بعد نیز پیامی دریافت کرد مبنی بر این که “فرمانده عالی کیم جونگ اون از شما می خواهد به قولی که در سال ۲۰۰۱ دادید، وفادار باشید.
او سپس به کره شمالی رفت و پس از بازگشت از پیونگ یانگ کتابی درباره سفرش نوشت.
با آن که مقامات کره شمالی پس از فرار فوجیموتو از این کشور در سال ۲۰۰۱، همسر و دو فرزندش را شش سال برای انجام کار سخت به معدن فرستاد؛ اما آشپز ژاپنی همچنان از پیونگ یانگ دفاع می کند.
امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *