شنبه , ۸ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۰ قبل از ظهر به وقت تهران

افشاگری جنجالی/ آیا محمد بن‌ سلمان معتاد است؟

فعالان فضای مجازی در عربستان اطلاعات قابل توجهی را از داخل خانواده سلمان پادشاه این کشور منتشر کردند.

https://s3.eu-west-2.amazonaws.com/alarabuk.prod/styles/article_image_800x450_scale/s3/2018-04/sal_3.jpg?itok=lumOPGMc

یکی از این فعالان که خود را مشاور شاهزاده محمد بن‌نایف (ولیعهد سابق عربستان که بن‌سلمان او را عزل و خود جانشینش شد) معرفی می‌کند، اعلام کرد: خالد بن‌سلمان برادر کوچک‌تر محمد و سفیر عربستان در واشنگتن هم‌اکنون تکاپوی شدیدی را برای دست وپا کردن جایگاهی برای خود در میان سیاستگذاران دولت آمریکا آغاز کرده است.

به گفته این فعال، خالد بن‌سلمان تلاش می‌کند تا خود را از زیر سایه برادر خود خارج کرده و اعتماد موسسات تصمیم‌گیرنده در آمریکا را جلب کند. او تلاش دارد توانمندی‌های خود را به آنها نشان داده و خود را مورد اعتمادتر از برادرش نمایان کند، امری که هر لحظه امکان وقوع یک تنش درون خانوادگی را بین فرزندان سلمان امکان‌پذیر کرده است.

از سوی دیگر شبکه تلویزیونی الاباء عراق در گزارشی که چند روز پیش منتشر شد به نقل از فعالان شبکه مجازی ادعا کرد محمد بن سلمان به مواد روانگردان و مخدر معتاد شده است. این شبکه تلویزیونی به نقل از این فعالان خبر داد محمد بن‌سلمان را می‌توان در حال حاضر یک فرد معتاد به مواد مخدر توصیف کرد.

در ادامه گزارش آمده است این خبر چندان هم جدید نیست و مجتهد، فعال مشهور توییتری هم در ژوئن ۲۰۱۵ اعلام کرده بود محمد بن‌سلمان در زمان‌هایی دچار وضعیتی غیرطبیعی می‌شود که احتمالا به دلیل مصرف مشروبات الکلی یا مواد مخدر است. در یکی از اخبار منتشر شده از شرایط نامتعادل محمد بن‌سلمان آمده است که او در حالی که در شرایط طبیعی قرار نداشت در جمع تعداد زیادی از افراد گفت: «پول دولت مال من است و من این حق را دارم که هر کاری دلم خواست با آن بکنم، هر کسی هم که اعتراض کند سرنوشتی جز سرکوب نخواهد داشت.»

این خبر در حالی متشر می‌شود که در بحبوحه اقدام بن سلمان در عزل محمد بن نایف از ولیعهدی عربستان، رویترز خبر داده بود که عزل بن نایف به دلیل اعتیاد وی به قرص‌های روانگردان و کوکائین بوده است.

این خبرگزاری به نقل از یک منبع آگاه در دربار سعودی خبر داده بود محمد بن نایف ۵۷ ساله از دوره ملک عبدالله معتاد شده و به بهانه وجود ترکش‌هایی از سوء قصد نافرجام به خود در سال ۲۰۰۹، حاضر به ترک اعتیاد هم نشده بود/ اعتمادآنلاین

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *