پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۵ بعد از ظهر به وقت تهران

با این روش ها ضریب هوشی خود را بالا ببرید!

در این بخش میخواهیم ۶ روش مفید و ساده را برای افزایش ضریب هوشی، به شما معرفی کنیم.

احساس می‌کنید مغرتان خوب کار نمی‌کند؟ فکر می کنید ضریب هوشی و آی کیو ضعیفی دارید؟ این راهکارها باعث افزایش ضریب هوشی می شوند و سلول‌های خاکستری مغز را فعال می‌کنند.

www.dustaan.com-با این روش ها ضریب هوشی خود را بالا ببرید! به گزارش ای کیو، جیمز فلین James R. Flynn محقق معروف در زمینه  ضریب هوشی و آی‌کیو و نویسنده کتاب “آیا ما روز به روز باهوش‌تر می‌شویم؟” تحقیقات جهانی زیادی راجع به افزایش ضریب هوشی در بیست سال اخیر انجام داده‌است.

نتایج او به طرز باورنکردنی جالب است . او معتقد است که هم زنان وهم مردان در ۱۰۰ سال گذشته بسیار بسیار باهوش‌تر شده‌اند و در این میان زنان با سرعت بیشتری به سمت آی‌کیو بالا پیش می‌روند.

او همچنین معتقد است که انسانها به راحتی می‌توانند ضریب هوشی خود را بالا ببرند. در این مطلب روانشناسان ۶ راهکار مفید و ساده  برای افزایش ضریب هوشی ارائه می‌دهند.

بازی فکری کنید

بازی‌های فکری که  تقویت‌کننده حافظه است و از بازیکن می‌خواهد دنباله اشکال هندسی و مانند آن را به خاطر بیاورد در تقویت هوش بسیار موثر است. تمام این بازی‌ها در موبایل و تبلت‌ها موجود است. تنها با روزی ۲۵ دقیقه بازی تا ۴ امتیاز میزان ضریب هوشی بالا می‌رود.

مکمل‌های غذایی و ویتامین مصرف کنید

اگر غداهای روزمره به میزان لازم ویتامین بدن را تامین نمی‌کند حتما از قرص‌های مکمل استفاده کنید. مصرف خیلی کم کراتین ۲ تا ۳ گرم کراتین در افزایش قدرت مغز تاثیر دارد. از آنجا که مغز برای فعالیت احتیاج به انرژی دارد کراتین با دوز خیلی کم می‌تواند تا ۱۵ امتیاز ضریب هوشی را افزایش دهد.

اجتماعی شوید

با افزایش ارتباط و مکالمه به ویژه با کسانی که به نظر شما باهوش هستند به میزان زیادی ضریب هوشی خود رابالا می‌برید. ارتباط کلامی و یا به اصطلاح کل کل کردن با رفقا آی کیو را افزایش می‌دهد.

بعضی وقتها بازی ویدیویی کنید

اشکالی ندارد که هر از چند گاهی وقت تلف کنید و با دوستان بازی ویدیویی کنید. این بازی‌ها علاوه  بر اینکه استرس روزانه را کم می‌کند عکس‌العمل مغز را بالا می‌برد و در افزایش ضریب هوشی تاثیر می‌گذارد. تنها یک ساعت در روز بازی تا ۳ امتیاز آی‌کیو را افزایش می‌دهد.

ورزش کنید

شما مطمئنا خودتان می‌دانید که ورزش کردن چه تاثیری روی مغز می‌گذارد، اما شاید ندانید که ورزش چقدر ضریب هوشی را بالا می‌برد. ۲۰ دقیقه ورزش تا ۵۰درصد هوش کلامی را افزایش می‌دهد.

تست هوش تمرین کنید

هر تست هوشی را اگر برای بار دوم انجام دهید امتیاز بهتری می‌گیرید. تمرین کردن از راههای افزایش نمره تست   آی‌کیو است. با هر نیم ساعت تمرین تست هوش ۲ امتیاز به  ضریب هوشی اضافه می‌شود.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *