پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۵ بعد از ظهر به وقت تهران

افتخاری و توفیقی بزرگترین خیانت را در حق استقلال کردند

مجید نامجومطلق مدعی بود که مقصر اصلی ناکامی سنگین استقلال رضا افتخاری است و بس. با هافبک تکنیکی اسبق استقلال که سابقه بازی در السد را نیز دارد، پیرامون ناکامی سنگین آبی‌ها به گفتگو نشستیم.

https://www.tarafdari.com/sites/default/files/contents/user124540/news/mjyd_nmjw.jpg

 

* استقلال باخت، شکستی بسیار تلخ. نظر شما در این مورد؟
این ناکامی هیچ ربطی به اتفاقات و حوادث ندارد. من دوشنبه‌شب ضعیف‌ترین بازی تاریخ استقلال را دیدم. ما واقعاً حرفی برای گفتن نداشتیم. گلی که زدیم هم در واقع خودشان زدند، اما از این توفیق اجباری سودی نبردیم. در واقع تفاوت فوتبالیست‌های آماتور و حرفه‌ای در استادیوم آزادی مشخص شد. فرق بین بازیکنان ۲۰۰ هزار دلاری و چند میلیون دلاری. ژاوی و گابی عالی بودند. بچه‌ها به معنای واقعی کلمه اسیر اسم السد شدند.

 

* ولی خیلی‌ها تأکید دارند که وینفرد شفر مقصر اصلی این ناکامی بوده است.
ترکیب اولیه شفر خیلی خوب بود، ولی تعویض‌هایش خیلی بد! آقای شفر خودش به تیم استرس می‌داد. از نوع رفتار او با آقای حاجیلو هنگام تعویض معلوم بود که چقدر استرس دارد و بدیهی است که آن را به کل تیم منتقل می‌کرد. البته به نظرم دلیل اصلی باخت استقلال را باید در مسائل دیگری جست‌وجو کرد.

 

* در چه مسائلی؟
یکسری عوامل غیر فنی استقلال را به این روز انداخت. مدیریت قبلی استقلال را به این حال و روز دچار کرد. بزرگترین ضربه را آقایان افتخاری و توفیقی به استقلال زدند. آن‌ها نه تنها جپاروف و تیام را حفظ نکردند بلکه امید ابراهیمی، امید نورافکن و مجید حسینی را نتوانستند نگه دارند. آقایان افتخاری و توفیقی بزرگترین خیانت را در حق استقلال کردند، چون هم بازیکنان کلیدی تیم را از دست دادند و هم در بدترین شرایط کنار رفتند تا از زیر بار نتایج شانه خالی کنند، ولی طرفداران استقلال همه چیز را می‌دانند و نمی‌شود آن‌ها را گول زد. طرفداران بی‌گناه هرگز تا این حد در آزادی احساس حقارت نکرده بودند و این نتیجه تا آخر عمر در کارنامه افتخاری باقی خواهد ماند. این نتیجه در واقع سند بی‌کفایتی و خیانت مدیران قبلی استقلال است که دودش به چشم هواداران رفت.

 

منبع: خبرورزشی

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *