سه شنبه , ۴ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۵ بعد از ظهر به وقت تهران

اعتراض کریمی‌ قدوسی به محل دفن مرحوم هاشمی

«جواد کریمی‌قدوسی»، نماینده مشهد روز گذشته از تریبون نماز جمعه مشهد، گفت: «کسانی که منشأ اصلی انحراف بودند بعد از فوتشان جایی دفن می‌شوند که امام آنجا دفن شده است».

https://dustaan.com/files/uploads/-000//1/www.dustaan.com-مجله-اینترنتی-1488612075.jpg

شرق نوشت؛

«جواد کریمی‌قدوسی»، نماینده مشهد، دیروز سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد بود؛ نماینده‌ای نزدیک به جبهه پایداری که این روزها ادعاهایش درباره وزارت خارجه و همچنین هاشمی‌رفسنجانی تکذیب می‌شود؛ حالا مشابهت‌سازی تاریخی کرده است. او از تریبون نماز جمعه مشهد، می‌گوید: «کسانی که منشأ اصلی انحراف بودند بعد از فوتشان جایی دفن می‌شوند که امام آنجا دفن شده است». هرچند او از کسی نام نبرده، ولی منظورش واضح‌تر از این است که نیاز به توضیح داشته باشد؛ مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی. او به جریان «اعتدال»؛ یعنی جریانی که در صحبت‌های مرحوم هاشمی‌رفسنجانی و حسن روحانی مشهود است، حمله کرده و گفته: «جریان اعتدال همان انحراف است». به گزارش «ایسنا»، کریمی‌قدوسی گفته: «شما صدها هزار دلیل، مدرک و سند دیده‌اید مخصوصا در این چند سال اخیر، مخصوصا در این روزها و نیاز به توضیح ندارد، جریان اعتدال همان انحراف است. جالب است همان کسانی که منشأ انحراف بودند، موقعی که از دنیا رفتند کنار ملجأ صاحب رسالت و انقلاب الهی اسلام ناب دفنشان کردند که مسلمانان هرکجا نام پیامبر را می‌شنوند نام آنها را از خاطر نبرند، می‌بینید در کشور ما هم همین اتفاق افتاد و کسانی که منشأ اصلی انحراف بودند بعد از فوتشان جایی دفن می‌شوند که امام آنجا دفن شده است».
کریمی‌قدوسی با اشاره به اینکه این اولین چالشی بود که بعد از انقلاب اسلامی به وجود آمد، گفت: «تا امروز اگر چالش، بحث و حدیثی در کشور می‌بینید ریشه آن همان جریان غرب‌گراست که مقابل جریان انقلابی ایستاده است. جریان غرب‌گرا در این ٣٨ سال بی‌کار نبود، همان‌گونه که لحظه انحراف در صدر اسلام آن‌گونه رقم خورد که مردم را از صحنه بیرون کردند و سقیفه‌ای با حضور پنج نفر تشکیل دادند و جو رعب و وحشت پیش آوردند و عِده و عُده‌ای به وجود آوردند تا این زمان آخرین عِده و عُده آنها داعش است، داعش بود، القاعده بود، جریان وهابیت بود».
او ادامه داد: «در انقلاب ما هم بی‌کار ننشستند، این جریان یک پرچم به دستش گرفت و شعاری داد که هرکه بشنود، اعتراض نکند، مانند شعاری که در صدر اسلام دادند «تداوم رسالت پیامبر خلیفه پیامبر شده است»، ولی چه خلافتی، اینجا هم یک پرچم گرفتند و رمز عبور و کلمه‌شان اعتدال است، اعتدال همان مخ و ریشه انحراف است».
نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امام یک‌بار نگفت جریان اعتدال باید در کشور گسترش پیدا کند، گفت: «ایشان همیشه بر اسلام انقلابی تأکید می‌کرد و در مقابل اسلام انقلابی، اسلام آمریکایی را معرفی می‌کرد. هرجا کلمه اعتدال را از زبان این جریان شنیدید آن را مساوی با اسلام آمریکایی بدانید».
هاشمی همچنان زیر حمله
پس از فوت هاشمی‌رفسنجانی، یک جریان تندرو حملاتی را به او آغاز کردند؛ یکی از آنها همین کریمی‌قدوسی است و دیگری سعید قاسمی. قاسمی که بابت قولی که انجام نداد بیش از سخنانش معروف شده، در سخنانی به مرحوم هاشمی‌رفسنجانی حمله و روایاتی درباره نحوه فوت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی بیان کرد که آنها هم با واکنش و البته تکذیب روبه‌رو شد. چند روز پیش هم کریمی‌قدوسی در ادعاهایی که منبع آن معلوم نبود، صحبت‌های «یاسر»، «محسن» و «فائزه» هاشمی در یک جلسه خانوادگی را مطرح کرد؛ ادعاهایی که «محسن هاشمی» از نقطه آغاز تا پایانش را کذب و دروغ دانست. البته این بار اول نیست که ادعاهای کریمی‌قدوسی تکذیب می‌شود. او در یکی، دو ماه گذشته ادعاهایی کرده که هردفعه وزارت خارجه آنها را تکذیب کرده؛ از نقل‌قول ناقص از ظریف در جلسه کمیسیون امنیت ملی گرفته تا ادعای تلاش ظریف برای ارتباط با وزیر خارجه جدید آمریکا، همه اینها تکذیب شده‌اند و او برخی از آنها را باز هم تکرار می‌کند؛ او باز هم ادعایش درباره نامه‌نویسی ظریف به وزیر خارجه جدید آمریکا را تکرار کرده و گفته: «امروز جناب آقای ظریف به وزیر امور خارجه آمریکا نامه می‌نویسد و در نامه خود چهار درخواست می‌نویسد که متأسفانه کار اینها تکذیب‌کردن است، مگر بنده کارخانه تولید خبر کذب دارم؟ بنده ۴٠ سال است که برای مردم حرف می‌زنم و آنها حرف مرا می‌شنوند».
دنبال تجزیه قدرت رهبری بودند
کریمی‌قدوسی در ادامه با اشاره به اینکه دوران، دوران نهج‌البلاغه است، گفت: «دنبال تجزیه قدرت رهبری بودند و مخالف با رهبری و نفوذ کلام و مدیریت او را طرح‌ریزی کردند، از غائله ٩ خرداد مشهد بگیرید که در آن زمان رهبری فرمودند اگر انقلاب ٢٠ ضربه لازم داشت که از پای بیفتند یکی از این ضربه‌ها همین غائله‌ای بود که اراذل‌ و اوباش در مشهد به وجود آوردند و هسته پنهان آن جریان منحط غرب‌گرا بود تا غائله‌های دیگری که به وجود آوردند که اوج آن فتنه ٨٨ بود».
آنچه کریمی‌قدوسی می‌گوید مربوط به خرداد ١٣٧١ است؛ آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در کتاب خاطرات سال ١٣٧١ درباره این ماجرا نوشت: «عصر، شورای‌عالی امنیت ملی جلسه داشت. طرح مبارزه با تهاجم فرهنگی در دستور بود. درخصوص برخورد با عوامل آشوب و شرارت که در شیراز و اراک و دیروز در مشهد اتفاق افتاده، تأکید شد. با استاندار خراسان، تلفنی مذاکره کردم». هاشمی یکشنبه، ١٠ خرداد هم نوشت: «به دفترم آمدم. اوضاع مشهد را پرسیدم. گفتند دیشب شرارت تا ساعت یک‌ونیم بعد از نیمه‌شب ادامه داشته و با دخالت سپاه تمام شده و جمعی را بازداشت کرده‌اند. خرابی‌های زیادی بار آورده‌اند. در جلسه هیأت دولت، وقت زیادی صرف مذاکره درباره مسئله مشهد و کیفیت برخورد با آن به‌منظور جلوگیری از تکرار این‌گونه حوادث شد. رهبری هم امروز با احضار وزرای مربوطه، دستور سخت‌گیری داده‌اند».
ابراز امیدواری برای نامزد مشهدی
کریمی‌قدوسی در ادامه مشخصه‌های نامزد موردعلاقه‌اش برای انتخابات ٩۶ را هم اعلام کرد: «امیدواریم به برکت این شهر مقدس و ملجأ شریف امام رضا(ع) برای انتخابات سال آینده که نزدیک اربعین انقلاب است یکی از مردانی که در این شهر پرورش پیدا کرده و مورد عنایت است و اقبال عمومی هم به سمت اوست، موجی شبیه اول انقلاب برای یک تحول در انتخابات ٩۶ و انتخاب یک کابینه انقلابی رقم بخورد».

امتیاز دهید!

یک دیدگاه

  1. اگر چنین بود رهبر بر او نماز نمی خواند
    بیدار شو
    از اب گل الود برای خودت ماهی نگیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *