پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۷ بعد از ظهر به وقت تهران

اعتراض «مهدی یراحی» به اوضاع بدِ خوزستان +عکس

مهدی یراحی خواننده معروف کشورمان صفحه اینستاگرامش را با انتشار پستی اعتراضی به وضعیت بد خوزستان به روز کرد.

خبرگزاری تسنیم:  این روزها مردمان خوزستان در هوایی پر از گردوغبار زندگی می‌کنند و البته این شرایط از دیروز و پریروز و ماه‌های گذشته نیست که سال‌هاست گریبان‌گیر مردمان این خطه شده است. این روزها که شدتِ ریزگردها و گرد و غبار در خوزستان بیشتر و بیشتر شده، هنرمندان هم نسبت به این موضوع واکنش نشان داده‌اند. در روزهای گذشته محسن چاووشی به این مسئله واکنش نشان داد و امروز هم مهدی یراحی خواننده موسیقی پاپ با انتشار مطلب و عکسی در صفحه شخصی‌اش به این موضوع اعتراض کرد.
 %postname%
متنی که مهدی یراحی منتشر کرده به این شرح است:«مگه مى شه نشه کارى واسش کرد!؟
ماه گذشته تصاویر و خبرهاى تلخِ فاجعه پلاسکو قلبمان را به درد آورد. اما فارغ از هر انتظار بجا و نابجا از مسئولین و تلخ شدن کام ملت در روزهاى پایانى سال، دلمان را با تصوّرِ تقدیر پیش آمده و حوادث غیر مترقبه و… آرام کردیم.
این روزها، اوضاعِ اسفبار زادگاهم خوزستان پس از حدود ده سال خاک خوردن مردمان نجیبش بالاخره سوژه داغ رسانه‌ها شده و جالب اینجاست کسانى که موظف به پاسخگویى بوجود آمدنِ اوضاع نابسامان امروزند، اکثراً در اظهاراتشان طورى وانمود مى‌کنند که انگار طىِ این سالها در سیاره دیگرى به سر مى‌برده‌اند و حتى به اینترنت هم دسترسى نداشته‌اند و از شرایط ماقبل حیات خوزستانى‌ها در طول یک دهه اخیر، کاملاً بى اطلاعند!
خطابم به آن عده از متولیانِ از همه جا بى خبر و دایه‌گانِ دلسوزتر از مام میهن است. خوزستان مدتهاست گرفتار تصمیمات به دور از تأمل و تخصص برخى از زمام دارانش شده و مردمش چوب نجابت مى‌خورند. مگر مى‌شود بیش از ده سال به معضلى با این میزان اهمیت بى اعتنا بود و دست آخر با چند اظهار نظر سطحى سر نخ را بند کرد و خلاص؟!
مسأله خوزستان اساساً سیاسی نیست، اما به دلیل گره خوردن با اقدامات سیاسیون، جنبه انسانی این فاجعه که همان حیات مردم خوزستان است به شدت کم رنگ شده و جاى تاسف است که سیاسى بازان، منافع خود را در اعماق همین آب گل آلود پایه نهاده‌اند.
این چند روز مى‌گذرند. همانطور که این چند سال گذشت. اما در انتهاى ناامیدى و اندوه از شرایط موجود، امید دارم برخى مسئولین بحران ده ساله خوزستان، به راحتى از کنار وجدان شان نگذرند و این روزها در کنارِ شوهاى نخ نماىِ همیشگى، کمى فکر کنند.

مهدى یراحى
بهمن تلخ»

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *