چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۲ قبل از ظهر به وقت تهران

اشتباهات رایج در تمیز کاری مبلمان که باید از آنها دوری کنید

وقتی تصمیم می گیرید مبلمان خود را تمیز کنید، پیش رفتن طبق دستورالعمل های خلاقانه کار را بدتر می کند. خطر این کار بالاست و می تواند به آسیب های زیاد با تعمیرات پرهزینه منجر شود، که هدف اولیه را از بین می برد. خب چه چیز ممکن است اشتباه پیش برود؟

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید برآورد قیمت شستشوی مبل را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک مبل شویی در تهران باشید می‌توانید درخواست شستشوی مبل ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

در اینجا به اشتباهات رایج در تمیزکاری مبلمان و دیگر اثاثیه نگاهی خواهیم انداخت:

اشتباهات رایج در تمیز کاری مبلمان که باید از آنها دوری کنید

خیساندن مبل در آب

آب تمیز کننده حلالی است که همه از آن استفاده می کنند، به همین دلیل عاقلانه است که برای تمیزکاری مبلمان از آن استفاده شود، اما چه اندازه از آن زیاد است؟ ممکن است برای از بین بردن کثیفی ها برای مبل خود بیش از اندازه آب مصرف کنید. این کار اشتباه است. ابتدا باید بگویم، آب زیاد باعث آسیب رسیدن به رنگ مبلمان می شود. اساسا، رنگ هایی که مبل را زیبا و تازه نشان می دادند از بین خواهند رفت و کمرنگ خواهند شد، که این موضوع زیبایی مبل را خراب می کند. همچنین زمان خشک شدن نیز زیاد می باشد. هر چه مبل مرطوب تر باشد، احتمال رشد کپک و قارچ روی آن بیشتر خواهد شد. این امر باعث می شود به رنگ پارچه نیز آسیب برسد، چرا که قارچ در رنگ های مختلفی وجود دارد، که زیبایی و سبک لوازم شما را به هم می ریزد. همچنین قارچ گرده و مواد مایکوتاکسین را به فضای داخلی منتقل می کند که سلامت اعضای خانه را به خطر می اندازد. گروه تمیزکاری حرفه ای ما دستگاه هایی دارند که پس از تمیز کاری مبل، با استفاده از مکش تمام رطوبت را از بین می برد و این امر زمان خشک شدن مبل را کاهش می دهد. دستگاه های تمیز کننده ای که از فروشگاه ها کرایه می کنید، ظرفیت کمی دارند که به عملکرد آن ها تاثیر گذاشته و مبلمان را در معرض خطر قرار می دهد.

میزان استفاده از آب و خشک شدن آن به نوع پارچه نیز بستگی دارد، برای مثال پارچه کتان در خطر انقباض بالایی قرار درد. شما که نمی خواهید مبلمان شیک و زیبایتان خراب شود. تیم حرفه ای تمیزکنندگان مبلمان ما برای تمیزکاری هر بخش، میزان آب، دمای آن و فشار مورد نیاز را می دانند.

استفاده از آب

این امر به انواع خاصی از مبلمان مانند چرم و الیاف حساس می باشد. در این زمان، استفاده از آب تهدید محسوب می شود. برای مثل اگر برای چرم از آب استفاده کنید، آب پیوندهای لازمه میان روغن های مهم را تجزیه میکند و باعث می شود زودتر خراب شود. پاک کردن کثیفی ها و لکه ها نیز می تواند باعث ایجاد آسیب بیشتر شود بنابراین توصیه می شود برای این کار حتما از افراد متخصص کمک بگیرید.

اشتباهات رایج در تمیز کاری مبلمان که باید از آنها دوری کنید

استفاده از دستگاه های با تاثیر پایین

باید بگویم این اشتباه همیشه از جانب فرد خریدار نیست، چرا که او تنها چیزی که در فروشگاه موجود باشد را تهیه می کند. برای آن که دستگاه های تمیزکاری مقون به صرفه باشند، ظرفیت آن ها کاهش داده می شود. کوچک بودن پمپ و موتور بر قدرت تاثیر می گذارد و باعث می شود فرآیند استخراج که برای کل تمیزکاری نیاز است، به خوبی انجام نگیرد. همچنین کاهش اندازه دستگاه، برای سبک کردن و جایگیری آن ها در وسیله نقلیه نیز انجام می گیرد. مشکل اینجاست که دستگاه مورد نظر نمی تواند تمیزکاری که برای آن برنامه ریزی شده است را به انجام برساند و این گونه باعث می شود زمان زیادی را روی یک کار صرف کنید. این مشکلات برای دستگاه هایی که متخصصان همراه خود دارند پیش نمی آید.

استفاده از لوازم و محلول های تمیز کاری اشتباه

حال اگر از لوازم و محلول های تمیز کننده اشتباه استفاده کنیم چه می شود؟ تمیزکننده های همه کاره ای که برای سطوح از آن ها استفاده می شود، مناسب مبلمان نیستند. سرکه، آمونیاک، محلول آبلیمو و محلول های بر چایه سفید کننده، محلول های رایج تمیز کاری خانگی هستند، که معمولا برای از بین بردن لکه های سرسخت و بخش های کثیف از آن ها استفاده می شود اما این محلول ها می توانند به مبلمان شما آسیب برسانند. مواد مختلفی وجود دارند، از پارچه های طبیعی و مصنوعی تا چرم، نوباک، آنیلین و نیمه آنیلین هر کدام مواد خاصی دارند که برای تمیزکاری می توان از برخی تمیزکننده های خاص برایشان استفاده کرد. استفاده از مواد با پی اچ ناسازگار باعث می شود مبلمان خراب شود، یا با مشکلاتی مانند از بین رفتن رنگ آن رو به رو شوند. وسیله های مانند برس که برای کشیدن روی سطح استفاده می شوند، می توانند به الیاف مبل آسیب برسانند، خصوصا اگر برس از نوع سفت باشد. ایمنی محصولاتی که فرد روی مبل استفاده می کند نیز اهمیت خاصی دارد. برخی محلول ها خاصیت سمی دارند که باعث می شود سلامت اعضای خانه به خطر بیفتد.

پیروی از مسیر غلط

برای این کار، موقعت ها متفاوت هستند. نحوه برخورد با کثیفی ها و مشکلات مربوط به لکه ها نیازمند مهارت و تجربه بالاست. برای مثال، ممکن است تلاش برای از بین بردن لکه روی مبل چرم، باعث شود لکه بیشتر پخش شود و به عمق الیاف نفوذ کند. ممکن است برخی مواد شیمیایی که برای تمیز کاری خانگی به کار می روند با لکه واکنش نشان داده و باعث شود لکه دائمی شود. این نتیجه ای نیست که شما بخواهید. با کمک گرفتن از یک گروه حرفه ای از خطرات ممکن جلوگیری کنید.

اشتباهات رایج در تمیز کاری مبلمان که باید از آنها دوری کنید

برای این کار از متخصصان کمک بخواهید

یک اشتباه دیگر افراد این است که سعی می کنند ارزان ترین خدمات تمیز کاری مبلمان را پیدا کنند. با این که نرخ پایین باعث می شود توجهتان جلب شود، اما اگر دقت کنید گاهی مبلغ پایین نشانه خدمات ضعیف می باشد. این خدمات می تواند هر گونه مشکلی داشته باشد برای مثال؛ نداشتن پرسنل آموزش دیده، استفاده از دستگاه های غیرقابل اطمینان، یا استفاده از مواد شوینده بی تاثر. ممکن است برخی جنبه ها مانند بیمه نادیده گرفته شوند،که این یعنی در صورت رخ دادن مشکل تمام مسئولیت به پای خود شما خواهد بود. همانطور که از قدیم گفته اند “ارزان همیشه گران تمام می شود”. اما این موضوع به آن معنا نیست که باید تمام پس انداز خود را برای داشتن خدمات خوب خرج کنید، با مراجعه به دفتر افراد متخصص آرامش خاطر بیشتری کسب خواهید کرد. در اینجا هزینه با توجه به نیاز شما محاسبه می شوند. عواملی مانند اندازه مبل، نوع لکه و سطح آلودگی در نظر گرفته می شوند.

 

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *