چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۳ قبل از ظهر به وقت تهران

اشاعه گناه استمناء دریک سایت پزشکی

مجله انلاین دوستان : این وب سایت و در حقیقت پزشکان فعال در آن در پاسخ به سؤالات کاربران در مورد مضرات خودارضایی و استمناء آن را بدون در نظر گرفتن واقعیت علمی و همچنین حکم شرعی آن بدون ضرر اعلام کرده و تکرار چند باره آن در هفته را امری عادی جلوه داده‌اند!

در سال های اخیر  با افزایش چشم گیر دسترسی عموم مردم به اینترنت و به راه افتادن اتاق های گفتگو و سایت های خدماتی، برای پاسخگویی به نیازهای و سؤالات کاربران شاهد افزایش تعداد این‌گونه وب سایت‌ها هستیم.

وب سایت هایی که تلاش می‌کنند با پاسخ دادن سؤالات شرع، درسی و علمی، مشکلات رایانه ای، موضوعاتی همچون مشاوره ازدواج و پزشکی و غیره به مخاطبان خود خدماتی را ارائه نمایند.
اما در این میان تعداد بسیار کمی از این سایت‌ها از پشتوانه لازم و کافی علمی، شرعی و تخصصی برخوردار هستند که کاربر استفاده کننده از آن بی اطلاع بوده و دقیقاً همین جاست که شاهد بروز مشکلات بسیاری همچون ارائه اطلاعات نادرست علمی، فناوری، شرعی و غیره به کاربران هستیم که لزوم نظارت دقیق محتوایی بر این‌گونه وب سایت‌ها را دوچندان می‌نماید.
این در حالی است که در مطالب بسیاری همچون ” مدل های زنانه در ویترین اینترنت” به لزوم نظارت دقیق بر محتوای سایت های تبلیغاتی و خدماتی تاکید شده است.
یکی دیگر از این وب سایت‌ها، سایتی است که با توجه به قرار گرفتن لوگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اصفهان در آن به نظر می‌رسد که به نوعی وابسته به این نهاد رسمی باشد که در پاسخ های خود به یک کار حرام آن را بدون مسئله ذکر نموده است.
این وب سایت و در حقیقت پزشکان فعال در آن در پاسخ به سؤالات کاربران در مورد مضرات خودارضایی و استمناء آن را بدون در نظر گرفتن واقعیت علمی و همچنین حکم شرعی آن بدون ضرر اعلام کرده و تکرار چند باره آن در هفته را امری عادی جلوه داده‌اند!
اشاعه گناه استمناء دریک سایت پزشکی
اشاعه گناه استمناء دریک سایت پزشکی
این موضوع در حالی است که از نظر شرع مقدس اسلام این امر حرام قطعی بوده و به دفعات در احادیث به حرام بودن آن تاکید شده است. همچنین در علم پزشکی نیز مضرات و اختلال های بسیار جنسی برای آن ذکر شده است.
به نظر می‌رسد با توجه به افزایش ورود بیش از پیش نوجوانان و حتی کودکان به فضای عمومی اینترنت و دسترسی آن‌ها به این‌چنین وب سایت هایی، لزوم نظارت محتوایی (چه از نظر علمی توسط متخصصین و چه از نظر شرعی) باید بیشتر مورد توجه دست اندرکاران و مسئولین دولتی و فرهنگی قرار بگیرد.
چرا که در صورت عدم وجود نظارت های لازم با مرور زمان شاهد گسترش و ترویج پنهانی مسائلی خواهیم بود که مطمئناً عواقب اجتماعی و فرهنگی فاجعه باری را در پی خواهند داشت.
فرهنگ نیوز
امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *