پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۵ بعد از ظهر به وقت تهران

استفاده از کولر آبی، ممنوع!

مدرس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام گفت: کولرهای آبی با مکش توده هوا و گردوخاک و تجمیع گردوخاک در داخل منازل، باعث تشدید آلودگی می‌شوند، به‌گونه‌ای که آلودگی داخل از خارج بیشتر خواهد شد.

مهندس «حمید لطفی‌زاده» اظهار کرد: با توجه به شرایطی که در سال‌های اخیر و در اثر ریزگردها ایجاد شده باید به سمت استفاده از کولرهای گازی حرکت کنیم و چنانچه پنکه پاسخگوی دما باشد می‌توانیم از پنکه هم به‌صورت موقتی استفاده کنیم.
لطفی‌زاده با توصیه به شهروندان تأکید کرد: در روز با کشیدن حداقل دو بار جاروبرقی در محیط خانه گردوخاک و ریز گردها را تخلیه نمایند و هم‌چنین شهرداری نیز با شست‌وشوی خیابان‌ها گردوخاک ترسیب شده را پاک کند تا در اثر تردد خودرو به فضا برنخیزند.
این مدرس دانشگاه از سازمان محیط‌زیست خواست با آنالیز اندازه، نوع و منشاء ذرات مشخص نمایند که آیا افزایش حجم ریز گردها نسبت به سال گذشته با رسوباتی که سیلاب‌های امسال ایلام روانه دشت‌های عراق کردند مرتبط است یا نه؟
وی در پایان گفت: دستگاه‌های متولی می‌توانند جهت کاستن از خطر ریزگردها برای سلامتی در مناطق متراکم جمعیتی از مه‌پاش و شهروندان هم از دستگاه‌های تصفیه‌ی هوا استفاده کنند.
امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *