شنبه , ۸ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۱ قبل از ظهر به وقت تهران

استفاده از نوجوانان در اورژانس کودک چند ماهه را به کشتن داد +تصاویر

سهل‌انگاری در جذب نیروی کارکشته به مرگ چند تن انجامید.

مرکز اورژانس به علت کمبود نیرو از چند نوجوان ۱۷ ساله درخواست کرده که در آنجا مشغول به کار شوند.
به گزارش دیلی‌میل از این نوجوانان خواسته شده  تا نام و آدرس بیمار را یاد داشت کنند و آدرس نزدیک‌ترین بیمارستان یا داروخانه  و در شرایط بحرانی تنها کمک‌های ابتدایی و ساده را از پشت تلفن به افراد بدهند.

استفاده از نوجوانان در اورژانس کودک چند ماهه را به کشتن داد

البته این نوجوانان تمام تلاش خود را کرده‌اند اما به علت نداشتن تجربه کافی در راهنمایی افراد موجب کشته شدن افرادی زیادی شدند. یکی از آن‌ها فردی بود که فردی دچار سکته شده بود ولی به خاطر اینکه این نوجوانان نمی‌دانستند ثانیه‌ها هم در نجات این فرد تاثیر دارد به جای فرستادن آمبولانس درهمان لحظه او را پشت خط نگه داشتند که به مرگ او منجر شد.

نوزادی هم که به کمک نیروهای امداد نیاز داشتبه دلیل خوابیدن امدادگران و پرستارانی که باید پاسخگوی تلفن‌های ضروری می‌بودند که فرد درخطر مرگ قرار داشت، جان خود را از دست داد.

استفاده از نوجوانان در اورژانس کودک چند ماهه را به کشتن داد

البته لازم به ذکر است خود این عمل یعنی قرار دادن نوجوانان در چنین شرایط سخت و استرس‌زا، از سوی وزیر بهداشت اقدامی ظالمانه خوانده شد چرا که تصمیم گیری در مورد اینکه چه کسی در خطر مرگ قرار دارد و باید نیروهای امداد به محل فرستاده شوند یا اینکه با تلفن مشکل افراد حل می‌شود کاری نیست که نوجوانان ۱۷-۱۸ ساله بتوانند تصمیم درستی در مورد آن بگیرند.

البته گفته شده این سرویس برای اینکه نشان دهد عملکرد بهتری دارد و روزانه تعداد تلفن بیشتری را پاسخ می دهد دست به چنین اقدامی زده‌است.

در حال حاضر پروند‌ه‌ای برای این مرگ‌هایی که به علت سهل‌انگاری بوده، تشکیل شده و پرونده مسئولان درحال بررسی است.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *