پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۸ بعد از ظهر به وقت تهران

استفاده از بلندگوی هوشمند برای شناسایی یک قاتل!

از قابلیت های جدید بلندگو های هوشمند امازون این است که میتواند در شناسایی قاتل های فراری مورد استفاده قرار گیرد.

  اخبار علمی  ,خبرهای  علمی ,بلندگوی هوشمند

بلندگوی هوشمند شرکت آمازون موسوم به اکو که قادر به اجرای انجام فرامین صوتی است، کارکرد دیگری نیز یافته است: کمک به شناسایی یک قاتل فراری.

به گزارش مهر به نقل از انگجت، پلیس ایالت آرکانزاس آمریکا در تلاش برای استخراج اطلاعات ذخیره شده در یک بلندگوی اکوی آمازون است تا از این طریق بتواند راز یک پرونده قتل را حل کند.

 

از همین رو یک حکم قضایی صادر شده تا بلندگوی اکوی متعلق به فردی به نام جیمز آندرود بیتس تسلیم پلیس گشته و تمامی اصوات ذخیره شده توسط آن استخراج شود. «بیتس» متهم به قتل فردی به نام ویکتور کالینز است و قرار است بعد از بررسی محتوای بلندگوی اکوی منزل وی سال آینده محاکمه شود.

 

شرکت آمازون از ارائه اطلاعات ذخیره شده این بلندگو بر روی سرورهای خود به پلیس خودداری کرده، اما اطلاعات مربوط به حساب کاربری بیتس و جزییات مربوط به خرید این بلندگو را در اختیار مقامات قضایی قرار داده است. پلیس می گوید داده های ذخیره شده در این بلندگو را از آن استخراج کرده است. اما هنوز مشخص نیست دسترسی به اطلاعات ذخیره شده تا چه حد ممکن است.

 

نکته مهم این است که بلندگوی اکو تنها در صورت شنیدن کلمات و فرامین صوتی خاصی فعال می شود و مشخص نیست آیا این کلمات به طور تصادفی از دهان قاتل یا مقتول خارج شده یا خیر.

 

یکی دیگر از ابزار هوشمند مورد استفاده بیتس در خانه اش نوع خاصی از کنتور آب برای سنجش دقیق میزان مصرف آب است که نحوه استفاده از آن در شب حادثه موجب شک و تردید پلیس شده است. اطلاعات استخراج شده از این کنتور نشان می دهد بین ساعت یک تا سه بامداد حدود ۱۴۰ گالن آب توسط بیتس مصرف شده و این احتمال وجود دارد که از این حجم از آب برای پاک کردن مدارک ارتکاب جرم استفاده شده باشد. در مجموع مشخص است که ابزار پیشرفته فناوری می توانند کارکردهای مهمی غیر از کارکردهای اصلی تعریف شده پیدا کنند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *