جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۰:۰۵ قبل از ظهر به وقت تهران

از کودکان کار تا دوجنسه‌ ها در بین کارتن‌ خواب‌های تهران

پس از غربالگری صورت گرفته‌شده، مشخص شد که در میان کارتن‌خواب‌ها، افراد دوجنسه نیز حضور داشته و به دلیل اختلالات جنسی و ترد شدن از خانواده های خود مجبور به کارتن‌خوابی شده‌اند.

از کودکان کار تا دوجنسه‌ ها در بین کارتن‌ خواب‌های تهران

ایرنا : رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: بازرسان وزارت کار توجهی به کار کودکان نداشته و در مناطق حاشیه‌ای شهر تهران حضور پیدا نمی‌کنند. فاطمه دانشور در گفت‌وگو با موج بابیان این مطلب تصریح کرد: در مناطق حاشیه‌ای شهر تهران و در نقاطی که کوره‌های آجرپزی دایر است، کودکان زیر ۹ سالی هستند که به کار مشغول بوده و به‌سختی کسب درآمد می‌کنند.

وی افزود: در این شرایط، مسوولان وزارت کار هیچ توجهی به کار غیرقانونی کودکان نداشته و این روند طی سال‌های گذشته تاکنون ادامه داشته است.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به درآمد اندک کودکان شاغل در کوره‌پز خانه‌های اطراف پایتخت اظهار کرد: کارفرمایان بابت هر خشت در بهترین حالت مبلغی بیش از هزار تومان پرداخت نمی‌کنند و علاوه بر دستمزد اندک، هیچ یک از کودکان از شرایط بهداشتی مطلوبی نیز برخوردار نیستند.

دانشور فقر را اصلی‌ترین عامل بازماندن کودکان از تحصیل دانست و اظهار کرد: بسیاری از کودکان شهر تهران به دلیل اینکه باید کسب درآمد کنند از تحصیل بازمانده‌اند و متأسفانه در این رابطه نیز وزارت آموزش‌وپرورش همکاری خوبی با سازمان‌های مردم‌نهاد مشغول در این حوزه ندارد.

وی با تأکید بر لزوم راه‌اندازی نهاد حمایتی ویژه کودکان اذعان کرد: در شهر تهران به دنبال راه اندازی نهادی برای حمایت از حقوق قانونی کودکان هستیم و معتقدیم با به راه افتادن چنین نهادی، بسیاری از آسیب‌ها کاهش خواهند یافت.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران از غربالگری تعدادی از زنان کارتن‌خواب شهر تهران خبر داد و گفت: پس از غربالگری صورت گرفته‌شده، مشخص شد که در میان کارتن‌خواب‌ها، افراد دوجنسه نیز حضور داشته و به دلیل اختلالات جنسی و ترد شدن از خانواده های خود مجبور به کارتن‌خوابی شده‌اند.

امتیاز دهید!

یک دیدگاه

  1. سلام:چرا این خیرین مدرسه ساز توجه خود را به سرپرستی اینگونه افراد بی بضاعت جلب نمیکنند؟ شاید بالاترین خیرات هم باشد .امر مدرسه سازی وظیفه ای دولتیست. همانگونه که در شریعت اسلام دستگیری و ایتام از اهم واجبات است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *