پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۵ قبل از ظهر به وقت تهران

از خلف‌ وعده بوئینگ تا تصمیم‌ های تازه

در حالی که موعد تحویل اولین هواپیمای بوئینگ به ایران نزدیک می‌شود، این روزها خبر‌هایی منتشر می‌شود که بوئینگ به ایران خلف وعده کرده و تغییر جهت داده است.

در کمتر از دو ماه و بوئینگ با نزدیک شدن به وعده تحویل اولین فروند هواپیمای ۷۷۷ به ایران، به بهانه‌ای واهی، این تاریخ را به تعویق انداخت و وعده داد که هواپیمای مذکور را در سال ۲۰۱۹ به ایران تحویل خواهد داد.

این دومین بار است که تحویل هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ خبرساز می‌شود. سال گذشته نیز مقامات بوئینگ با انصراف شرکت «ترکیش ایرلاینز» از خرید هواپیمای ۷۷۷، اعلام کردند که با توجه به قرارداد منعقده با ایران، می‌توانند این مدل هواپیما را که در سبد خرید ایران هم موجود است، به ایران ایر تحویل دهند.

سیدحسین افضلی، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت : هر چند که اکنون قراردادهای منعقده با بلوک غرب صورت گرفته، اما ایران می‌داند که نباید همه تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد بچیند. از این رو قرارداد با روسیه نیز در حال مذاکره است. با توجه به اینکه صنعت هوایی کشور در شرایط فعلی قادر به تولید هر نوع تجهیزاتی در یک زمان کوتاه نیست، از این رو باید مذاکراتی با سایر کشورها صورت بگیرد./خبرآنلاین

https://images.kojaro.com/2017/6/5486ae83-31ce-494e-9444-91e1752c39a8.jpg

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *