چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۴ قبل از ظهر به وقت تهران

ارز دانشجویی در چه شرایطی پرداخت می‌شود؟

ارز دانشجویی در چه شرایطی پرداخت می‌شود؟ / اولین دوره پرداخت ارز دانشجویی سال ۹۷ از فردا آغاز می شود.

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1397/1/23/7854113_420.jpg

مجتبی صدیقی، رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از تایید گواهی اولین سری دانشجویان متقاضی ارز خبر داد و گفت:  بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده در سال جاری هر دو هفته یکبار مدارک ۱۰۰۰ دانشجوی متقاضی دریافت ارز بررسی خواهد شد و این ظرفیت قابل افزایش است.

آمار مستند و دقیقی از دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور وجود ندارد چون مستندات ما معمولا آمارهایی است که نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور ثبت و به ما اعلام می کنند. به همین دلیل بخشی از دانشجویان به ویژه دانشجویانی که در از پدر و مادرهای ایرانی در خارج از کشور بدنیا آمده اند ممکن است مراجعه‌ای به این نمایندگان نداشته باشند اما بر اساس حدس حدود ۷۰ تا ۸۹ هزار دانشجوی ایرانی مشغول به تحصیل در خارج از کشور وجود دارد.

خوشبختانه اولین سری دانشجویان تایید شده برای دریافت ارز، امروز به بانک‌های عامل اعلام می‌شود و دانشجویان از فردا می توانند با مراجعه به بانک‌های عامل ارز خود را دریافت کنند. ضمن اینکه برنامه سازمان امور دانشجویان این است که هر دو هفته یکبار مدارک ۱۰۰۰ دانشجوی متقاضی دریافت ارز را بررسی کند و اگر درخواست‌ها بیشتر باشد این ظرفیت نیز افزایش خواهد یافت./ایسنا

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *