پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۸ بعد از ظهر به وقت تهران

ارزش شرکت “آمازون” یک تریلیون دلاری شد

پس از شرکت “اپل” ، شرکت “آمازون” نیز به جرگه شرکت‌های با ارزش سهام بیش از ۱ تریلیون دلار وارد شد.

http://media.sarpoosh.com/images/9706/97-06-c18-344.jpg

به گزارش عصرایران به نقل از سی‌ان‌ان، هم اینک در دنیا تنها دو شرکت آمریکایی “اپل” و “آمازون” دارای ارزشی بیش از ۱ تریلیون دلار هستند؛ دوشرکتی که در حوزه فناوری ارتباطات مشغول به کار هستند.

روز جمعه گذشته ارزش هر سهم شرکت آمازون با عبور از مرز ۲۰۵۰ دلار و با افزایش ۲ درصدی به بیش از ۱ تریلیون دلار رسید.

در اوایل ماه گذشته میلادی (آگوست) شرکت “اپل” نخستین شرکتی در تاریخ بود که به این رکورد دست یافت و ارزش سهام آن در بازار بورس وال استریت، ۱۳ رقمی شد. ناظران دلیل این امر را به ارایه گزارش مالی سه ماهه دوم سال جاری میلادی که حاکی از عملکرد بسیار موفق این شرکت بود، نسبت می‌دهند.

آمازون بیش از ۴۸۷ میلیون سهم دارد که ارزش هر سهم آن در بیش از ۲ هزار دلار است. ارزش سهام آمازون طی یک سال اخیر بیش از دوبرابر شده است.

در هفته‌های گذشته رونق شکل گرفته در ارزش سهام وال استریت، ارزش سهام شرکت‌ها را به شدت افزایش داده است. شرکت آمازون ۶ ماه پیش حدود ۶۰۰ میلیارد دلار ارزش داشت و این شرکت با رشد سریع وال استریت طی هفته‌ها و ماه های گذشته تنها در عرض ۱۶۵ روز بیش از ۶۵ درصد افزایش ارزش سهام یافت و جمعه گذشته از مرز ۱ تریلیون دلار عبور کرد.

البته ساعاتی پس از کسب این رکورد ارزش سهام آمازون اندکی کاهش یافت و به زیر ۱ تریلیون دلار رسید، اما کارشناسان معتقدند طی روزها و هفته‌های آینده آمازون بار دیگر به بالای ۱ تریلیون دلار خواهد رسید.

شرکت آمازون که صاحب سایت معروف “آمازون” است، در فروش آنلاین کالا در سطح جهان فعالیت دارد. “جف بروس” رییس شرکت آمازون به همراه همسرش کار خود را از یک سایت فروش آنلاین کتاب آغاز کردند و هم اینک تبدیل به ثروتمندترین فرد جهان شده است.

در هفته‌های گذشته بازار سهام نیویورک رونق خارق العاده‌ای کسب کرده و ارزش سهام شرکت‌های آن به شدت در حال افزایش است، اما برخی کارشناسان با هشدار نسبت به رشد حبابی ارزش سهام، این رونق را زمینه یک سقوط تاریخی دیگر طی ماه‌های آینده می‌دانند.

“دونالد ترامپ” این رونق را به حساب سیاست‌های دولت خود می‌گذارد و اخیرا تهدید کرده در صورت استیضاح او بازار سهام در آمریکا سقوط خواهد کرد. برخی ناظران معتقدند ترامپ با پیش بینی سقوط محتمل وال استریت، این تهدید را مطرح کرده است.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *