پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۰ بعد از ظهر به وقت تهران

اردوغان: مساله دشمنان “من” نیستم، بلکه “ترکیه” و “اسلام” است

اردوغان: مساله دشمنان “من” نیستم، بلکه “ترکیه” و “اسلام” است/ اگر کوچکترین ضعفی نشان دهیم مثل لاشخورها روی سر ما می‌ریزند.

https://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1397/04/19/1397041900521236814695794.jpg

“رجب طیب اردوغان” رییس جمهوری ترکیه در سخنانی پشت پرده توطئه‌های اخیر علیه کشورش را بسیار بزرگ‌تر از آنچه به نظر می‌رسد دانست و گفت توطئه‌ای بزرگ علیه ترکیه و جهان اسلام در جریان است.

به گزارش عصرایران به نقل از سی ان ان ترک، اردوغان بعد از ظهر دیروز (یکشنبه) در جریان سخنانی در استان “موش” ترکیه، با اشاره به اینکه فلات آناتولی و کشور ترکیه یک جایگاه بسیار حساس ژئوپلتیکی دارد این منطقه را به “دیوار محکمی” تشبیه کرد که فروپاشی آن کل مناطق آسیای مرکزی، قفقاز ، خاورمیانه و بالکان و اروپا را به بی ثباتی خواهد کشاند.

او گفت: “کشور ما در هفته‌های گذشته با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند و برخی این مشکلات را ساده تفسیر می‌کنند. اما سناریوهای توطئه آمیزی علیه کشور ما نوشته شده؛ همه بدانند که کشور ما یک دیوار محکم است که اگر فروبریزد نه آسیای مرکزی خواهد ماند و نه خاورمیانه و نه حتی بالکان. همه این مناطق در معرض خطر هستند.”

رییس جمهوری ترکیه افزود: “اگر کوچک‌ترین ضعفی نشان دهیم مثل لاشخورها روی سر ما می‌ریزند. برخی افراد غافل در داخل کشور ما فکر می‌کنند مساله آنها با شخصی به نام رجب طیب اردوغان یا حزب عدالت و توسعه است و اگر او را بردارند مساله تمام می‌شود و اوضاع درست می‌شود؛ اما این برداشت به غایت اشتباه است. مساله آنها صرفا من نیستم مساله آنها ترکیه است و فراتر از آن مساله آنها اسلام است.”

او افزود: کسانی که غرب را خوب می‌شناسند می‌دانند که “تُرک” در نگاه آنها نماد یک مسلمان است. ترکیه به معنای امید مسلمانان است. ما تنها کشور اسلامی هستیم که به طور مستقیم با غرب در تماس هستیم اما در عین حال هنوز قادریم از هویت اسلامی و ملی خود حراست کنیم. برای همین است که جوامع تحت ستم به ما به عنوان یک الگو می‌نگرند و با جان و دل برای ما در نمارهایشان دعا می‌کنند.”

اردوغان تلاش های اخیر برای ضربه زدن به ترکیه را ادامه تلاش‌های دولت‌های استعماری برای چندپاره کردن امپراتوری عثمانی (آناتولی) در دوران پس از جنگ اول جهانی دانست.

اردوغان به صراحت از کشور خاصی نام نبرد اما اشاره تلویحی او به مشکلات اخیر بین ترکیه و ایالات متحده آمریکا بود.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *