جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۷ قبل از ظهر به وقت تهران

اردوغان: از سرگیری مجازات اعدام ربطی به غرب ندارد

رجب اردوغان با عنوان اینکه کشورهای غرب حق دخالت در سرگیری مجازات اعدام در ترکیه را ندارد, تعیین مجازات مجرم را حق ورثه مقتول دانست.

  اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل  ,اردوغان

رئیس جمهوری ترکیه با بیان اینکه مساله از سرگیری مجازات در این کشور به غرب ربطی ندارد، تعیین مجازات مجرم را حق ورثه مقتول دانست.

به گزارش حریت، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه امروز با شرکت در مراسم تدفین فرماندار محلی منطقه دریک واقع در استان ماردین که به دست گروه تروریستی «پ ک ک» کشته شده است، گفت: مساله بازبینی مجازات اعدام در دستور کار دولت است. من به عنوان رئیس جمهور گفتم که پس از تصمیم گیری پارلمان، ما هم در این خصوص تصمیم گیری می کنیم و غرب نمی تواند در این خصوص برای ما تصمیم گیری کند.

 

وی افزود: این جنایتی علیه دولت نیست. این دولت می تواند جنایات روا رفته علیه خود را ببخشد، اما این یک مساله دیگر است. هرچند، تنها تصمیم گیرندگان در خصوص جنایت انجام شده، ورثه هستند. بنابراین آنچه جرج یا هانس می گویند ما را نگران نمی کند. آنچه ما را نگران می کند، سخنان خداوند است.

 

وی در ادامه گفت: در خصوص رسیدگی های از سرگرفته شده مربوط به لایحه از سرگیری برقراری مجازات اعدام، اتحادیه اروپا، رد آن را از عناصر اصلی خود و تعهد بین المللی دانسته که ترکیه به آن متعهد شده است.

 

گفتنی است، بنعلی ایلدریم پیشتر در ماه جاری میلادی از احتمال تصویب مجدد مجازات اعدام که از سال ۲۰۰۲ در این کشور ملغی شده بود، خبر داد و اردوغان نیز گفته بود که اگر پارلمان ترکیه چنین طرحی را تصویب کند، وی آن را خواهد پذیرفت.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *