پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۸ بعد از ظهر به وقت تهران

ارتش سوریه “بیمارستان الاسد” در دیرالزور را از داعش پس گرفت

ارتش سوریه روز شنبه توانست بیمارستانی در شهر دیرالزور واقع در شرق این کشور را بعد از اینکه ساعاتی به دست داعش افتاده بود، تحت کنترل خود درآورد.

به گزارش سایت شبکه اسکای نیوز عربی، دیده بان حقوق بشر سوری اعلام کرد: نیروهای دولتی این کشور توانستند بیمارستان الاسد در ورودی غربی شهر دیرالزور را چند ساعت بعد از تسلط داعش بر آن و بازداشت کادر پزشکی‌اش از این گروه‌های تروریستی پس بگیرند.

داعش این بیمارستان را در پی حمله صبح شنبه تحت کنترل و تیم پزشکی آن را گروگان گرفته بود. اما در پی عملیات ارتش سوریه که منجر به کشته شدن ۳۵ نیروی دولتی و داوطلب مردمی حامی ارتش سوریه و کشته شدن ۲۴ تن از اعضای داعش شد این بیمارستان از داعش پس گرفته شد.

دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد: تمامی بیماران در سلامت هستند و هیچ آسیبی به تیم پزشکی وارد نشده است.

داعش از سال ۲۰۱۳ بخش اعظمی از استان دیرالزور که هم مرز با عراق بوده و دارای چاه‌های اصلی نفت سوریه است در اختیار دارد و نیروهای داعش از بیش از یک سال گذشته که به دنبال سیطره کامل بر این استان هستند چرا که در آنجا فرودگاه نظامی قرار دارد اما این در حالی است که بخشی از این شهر تحت کنترل نیروهای دولتی است. از ماه ژانویه داعش پیشرفت‌هایی در دیرالزور داشته و اکنون بیش از ۶۰ درصد از این شهر در اختیار داعش است.

این گروه تروریستی از سال ۲۰۱۵ محاصره خود را بر مناطق مختلف این استان افزایش داده در حالی که مرکز شرق و بخشی از غرب این شهر تحت کنترل نیروهای دولتی است و حدود ۲۰۰ هزار تن در شرایط بد انسانی زندگی می‌کنند و کمک‌های انسانی و مواد غذایی از طریق هلی‌کوپترهای سوری و روسی از هوا برای آنها ارسال می‌شود.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *