پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۶ بعد از ظهر به وقت تهران

ادغام فایل های MP3 با یکدیگر بدون نیاز به نرم افزار

اگر نیازمند این باشید که دو یا چند فایل صوتی را باهم ادغام کنید احتمالاً اولین چیزی که به ذهن شما می‌رسد دانلود و نصب نرم‌افزارهای جانبی مناسب برای این منظور است؛ اما جالب است بدانید به‌وسیله‌ی تایپ یک دستور ساده در قسمت Command Prompt ویندوز می‌توانید، دو یا چند فایل صوتی MP3 را به هم ادغام کنید. به‌عنوان‌مثال اگر دو آهنگ در اختیار داشته باشید و بخواهید آن‌ها را ادغام کنید، با این روش یک فایل خروجی نهایی خواهید داشت که در آن ابتدا آهنگ اول پخش‌شده و پس از اتمام آهنگ اول، آهنگ دوم شروع به پخش شدن می‌کند. برای این منظور شما کاربران سایت پلیس فتا به‌صورت زیر عمل کنید.

جهت سهولت در انجام کارها، ابتدا در محلی دلخواه (مانند صفحه‌ی دسکتاپ یا داخل پوشه در هرجای هارددیسک) باراست کلیک بر روی فضای خالی از صفحه و انتخاب New > Folder یک پوشه‌ی جدید ایجاد کنید و برای آن نامی دلخواه تعیین کنید.

اکنون فایل‌های صوتی موردنظر خود که قصد دارید آن‌ها را باهم ادغام کنید را Copy کرده و درون این پوشه Paste کنید.

نام این فایل‌ها را به ترتیبی که می‌خواهید ادغام شوند با استفاده از اعداد نام‌گذاری کنید، به‌عنوان‌ مثال:

۱.MP3, 2.MP3, غیره

در مرحله‌ی بعد ابتدا کلید Shift را نگه‌دارید و سپس بر روی پوشه‌ای که ایجاد کرده‌اید راست کلیک نموده و در منوی پدیدار شده بر روی Open command window here کلیک کنید.
خواهید دید که Command Prompt ویندوز پدیدار می‌شود.

اکنون دستور زیر را وارد نموده و Enter بزنید:

copy ‎/b *.mp3 Final.mp3

در این دستور می‌توانید به‌جای Final نام فایل ساخته‌شده جدید را جایگزین کنید.
اکنون با مراجعه به پوشه‌ای که ایجاد کرده بودید، در کنار فایل‌های MP3، یک فایل MP3 جدید خواهید داشت که از ادغام فایل‌های MP3 دیگر ساخته‌شده است.

حالا می‌توانید این فایل صوتی را اجرا کنید.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *