جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۰ قبل از ظهر به وقت تهران

ادعای عجیب متهم به قتل در جلسه دادگاه

مرد جوان که به اتهام قتل همسر دوستش دستگیر شده، در جلسه دادگاه ادعای عجیبی را مطرح کرد. متهم به قتل مدعی است، در کودکی از سوی شوهر مقتول مورد آزار و اذیت قرار گرفته و در انتقامی کور مرتکب قتل شده است.

ادعای عجیب متهم به قتل در جلسه دادگاه

صدای ناله‌های مهری که کمک می‌خواست، سکوت شبانه محله را شکست، اما این ناله‌ها آن‌قدر قوی نبود که همسایه‌ها را خبردار کند. هرچه می‌گذشت ته صدایی که از گلویش بیرون می‌آمد هم به سمت خاموشی می‌رفت. عابری در حال عبور از مقابل خانه، متوجه این ناله‌ها شد. صدا کمک‌خواهی از داخل حیاط خانه‌ای قدیمی به گوش می‌رسید. در ورودی خانه نیمه‌باز بود. چند بار یاا… گفت و بعد وارد حیاط شد. از چیزی که در خانه می‌دید، شوکه شده بود.
پیکر غرق در خون زن جوان روی زمین افتاده بود. دستش را محکم روی زخمی که شاهرگش را بریده بود، گذاشته و سعی می‌کرد جلوی خونریزی را بگیرد. مرد از خانه بیرون آمد و با داد و فریاد از همسایه‌ها درخواست کمک کرد. دقایقی بعد آمبولانس اورژانس آژیرکشان و با چراغ گردن داخل کوچه‌ای در یکی از محلات جنوب تهران پیچید و امدادگران، مهری را به بیمارستان انتقال دادند. اما شدت خونریزی زیاد بود و او قبل از این‌که هویت ضارب را فاش کند، جان باخت.
با مرگ مهری، پرونده‌ای جنایی پیش روی کارآگاهان قرار گرفت. قتل با انگیزه سرقت، اولین فرضیه‌ای بود که مطرح شد، اما بررسی صحنه درگیری این فرضیه را رد کرد. انتقام کور، دومین فرضیه بود. کارآگاهان پلیس با بررسی این فرضیه، به مرد جوانی به نام حامد رسیدند که با همسر مهری اختلاف داشت. حامد چند بار شوهر مهری را به انتقام‌گیری تهدید کرده بود.
همین سرنخ باعث شد نام حامد در لیست مظنونان به قتل قرار بگیرد و چند روز بعد دستگیر شود. حامد در تحقیقات منکر قتل بود و گفت: من با آریا اختلاف داشتم، اما این اختلاف در حدی نبود که بخواهم همسرش را بکشم.
در حالی که حامد قتل را انکار می‌کرد، ماموران مطمئن بودند او دروغ می‌گوید و از ماجرای قتل اطلاع دارد، به همین خاطر به بازجویی‌ها از او ادامه دادند تا این‌که قفل سکوت مرد جوان شکت و راز قتل مهری را فاش کرد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، با تکمیل تحقیقات، پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد و حامد در شعبه دوم و به ریاست قاضی زالی، پای میز محاکمه قرار گرفت. در ابتدای این جلسه نماینده دادستان در تشریح کیفرخواست گفت: این جنایت یک سال قبل در یکی از محله‌های جنوبی تهران رخ داد و حامد به خاطر کینه از مرد جوانی، همسر او را به قتل رساند. با توجه به گزارش پزشکی‌قانونی، اعترافات متهم، گزارش بررسی صحنه جرم و دلایل دیگر که در پرونده موجود است، ارتکاب قتل از سوی او برای دادسرا محرز و برای او به اتهام قتل عمدی، کیفرخواست صادر شده است.
در ادامه، اولیای دم برای قاتل دخترشان درخواست قصاص کردند. آنها به قضات گفتند دخترمان بی‌گناه کشته شده و به همین خاطر حاضر به گذشت نیستیم.
رئیس دادگاه سپس با تفهیم اتهام به حامد، از او خواست تا از خود دفاع کند. مرد جوان با رد اتهام قتل عمدی گفت: من برای کشتن مهری به خانه‌اش نرفتم، رفته بودم روسری او را از خانه‌اش بردارم، اما سرو صدای زن جوان و مقاومتش باعث شد، مرتکب قتل شوم.
حامد در تشریح ماجرا مدعی شد: شوهر مقتول در کودکی، همراه دو مرد دیگر مرا مورد آزار و اذیت قرار داده بودند. این راز مخفی مانده بود تا این‌که چندی قبل با آریا مشکل پیدا کردم، او ماجرا را فاش کرد و آبروی مرا برد. بعد از این کار به دنبال راهی برای انتقام بودم. تنها راهی که به ذهنم رسید، این بود که روسری همسر او را از سرش بردارم. این کار در محله ما، خیلی بد بود و باعث بی‌آبرویی شوهر آن زن می‌شد. یک شب که آریا در خانه نبود، وارد خانه‌شان شدم. مهری با دیدن من شوکه شد و خواست از خانه‌شان بیرون بروم. می‌خواست همسایه‌ها را خبر کند، برای ترساندن او ضربه چاقویی به سمتش پرت کردم که به گلویش اصابت کرد. با دیدن خون ترسیدم و فرار کردم. من با انگیزه قتل وارد این خانه نشده بودم و فقط می‌خواستم روسری مهری را بردارم.
متهم به قتل در آخرین دفاعش هم گفت: قصد قتل نداشتم و از خانواده مقتول درخواست بخشش دارم.
پس از آخرین دفاع متهم، قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

۲/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *