جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۴ قبل از ظهر به وقت تهران

ادعاهای زندانی امریکایی درباره دوران بازداشت در ایران + تصاویر

  “مت ترویتیک” یکی از افرادی که در ایران بازداشت شده بود و به تازگی آزاد شده است در گفت و گویی با نشریه امریکایی “پتریوت لجر” از دوران بازداشت ۴۱ روزه خود در اوین می گوید. او مدعی است که بدون هیچ اتهامی بازداشت شده بود.

 اخبارسیاست خارجی,سیاست خارجی,زندانی امریکایی

به گزارش خرداد، این روزنامه اشاره می کند که او ۳۰ ساله است و فارغ التحصیل دانشگاه بوستون است و در تاریخ ۱۶ ژانویه به ایران بازگشت. او در این مصاحبه می گوید:”در نهایت دیگر خود هستم و خودم را یافتم”.

این نشریه در ادامه اشاره می کند که او در حال حاضر در جست و جوی کار در ترکیه است و با یک مرکز کوچک ارائه خدمات به آوارگان و پناهجویان کار می کند. این نشریه می افزاید:”ترویتیک پاییز گذشته برای مطالعه زبان های فارسی به ایران رفته بود پس از آن که پنج سال منتظر بود تا ویزای دانشجویی دریافت کند. با این حال، او در اوایل دسامبر که آماده ترک زودهنگام کشور می شود بازداشت شد و مورد بازجویی قرار گرفت. او می گوید که اکنون در ترکیه به سر می برد که نزدیک به ایران و خاورمیانه است و به سوی آینده های قابل پیش بینی حرکت کرده و سرمایه گذاری می کند.

این نشریه اشاره می کند که تا پیش از آن که “جان کری” وزیر امور خارجه امریکا در کنار جیسون رضاییان نام وی را ذکر کند چندان خبری از وی در رسانه ها منتشر نمی شد. تنها مادر او “آملیا” و وزارت امور خارجه امریکا از این موضوع با خبر بودند. این بازداشتی پیشین امریکایی در ایران می گوید:”پس از هفت سال در منطقه بودن از جمله چهار سال در دانشگاه امریکایی کابل به سر بردن و در ایران و ترکیه بودن گمان می کند که فصلی از زندگی اش سپری شده است. او می گوید که بازداشتش در ایران نقط عطفی بوده است. او در ادامه می فزاید:”من پیش بینی می کردم که احتمال آن وجود دارد که بازداشت شوم. می دانستم که برخورد جالبی با من نخواهد شد. متاسفانه تندروی هایی در برخورد با من صورت گرفت”.

 اخبارسیاست خارجی,سیاست خارجی,زندانی امریکایی

 او در ادامه مدعی شده که در ایران مورد آزار و اذیت قرار گرفته است. او در ادامه ادعای خود افزوده است:”از من خواسته شد تا به زبان فارسی اعتراف کنم من خودداری کردم. تمام بازجویی از من به زبان فارسی بودند. تنها یک بار توانستم دیپلمات های سوئیسی را ببینم. با مادرم نیز دو بار اجازه صحبت پیدا کردم. سعی می کردم تا روحیه خود حفظ کنم. برای این کار به مکان های مورد علاقه ام در بوستون فکر می کردم. در سرتاسر ذهن من تصاویر خیابان های بوستون مرور می شد”.

 اخبارسیاست خارجی,سیاست خارجی,زندانی امریکایی

او می گوید در هنگام خروج از ایران نیز در فرودگاه به دلیل پایان یافتن تاریخ ویزایش مجبور به پرداخت هزینه ای ۱۰۰ دلاری شده بود. این بازداشت شده پیشین امریکایی می گوید که پس از حوادث یازدهم سپتامبر به خاورمیانه علاقمند شده بود. او مدرک خود را در رشته روابط بین الملل در سال ۲۰۰۸ میلادی اخذ کرده بود. او به عنوان پژوهشگر و روزنامه نگار در امور خارجی مشغول به فعالیت بود و در افغانستان و عراق به فعالیت می پرداخت.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *